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1. |
RECTAL PENTOTHAL IN PEDIATRIC ANESTHESIA: A Comparative Clinical Study |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 4,
Issue 2,
1960,
Page 51-66
Francis Benson,
Apollon Saarne,
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摘要:
SUMMARYRectal pentothal was used in 450 children in a good general condition, different dosages of pentothal and different premedication agents being employed. Either instructed nurses or anesthesiologists have handled all procedures. Two control groups each of 50 patients were used. All patients were closely observed. The following conclusions were made:—Satisfactory results are obtained with a pentothal dosage of 0.04 g per kg; 0.03 g per kg gives good results when the premedication agent is scopolamine. When atropine is used, basal anesthesia is obtained in 53 per cent and a state of basal hypnosis in 44 per cent. The dosage of 0.02 g per kg is inadequate.It is best to manage all procedures in a quiet anesthetic room. Rapidity of onset has been revealed. Exact timing is important. The method is safe for good‐risk patients in the hands of instructed nurses. The length of the postoperative recovery period depends on the pentothal dosage, premedication agent used and the person managing anesthesia. Rectal pentothal has an antisialogue, antiemetic and amnestic effect.Three cases from another series are briefly mentioned because they give important information concerning prolonged postoperative sleep and respiratory depression in connection with rectal pentothal.ZUSAMMENFASSUNGPentothal wurde bei 450 Kindern in gutem Allgemeinzustand als rectaler Einlauf gegeben, wobei man sich verschiedener Dosierungen des Mittels und verschiedener Prämedikationen bediente. Die Prozeduren wurden entweder von eingeschulten Schwestern oder von Anaesthesisten durchgeführt. Zwei Gruppen von je 50 Patienten dienten als Kontrollgruppen. Alle Patienten wurden genauestens beobachtet und dabei konnten folgende Schlüsse gezogen werden:Zufriedenstellende Resultate wurden mit einer Dosis von 0,04 g Pentothal pro kg erzielt; 0,03 g pro kg ergab nur dann gute Resultate, wenn Scopolamin zur Vorbereitung gegeben worden war. Wurde hingegen Atropin verwendet, dann konnte eine Basisanaesthesie nur in 53% und eine Art Basishypnose in 44% der Fälle erreicht werden. Pentothal in einer Dosierung von 0,02 g/kg war nicht ausreichend.Die Prozeduren sollten vorzugsweise in einem ruhigen Vorbereitungsraum durchgeführt werden. Die Geschwindigkeit des Narkoseeintrittes wurde untersucht. Exakte Zeitmessung ist wichtig. Die Methode ist für Patienten in gutem Zustand auch in den Händen von eingeschulten Schwestern sicher. Die Dauer der postoperativen Erholungsperiode hängt ab von der Pentothaldosis, dem Prämedikationsmittel und der Person, die die Anaesthesie durchgeführt hat. Rectales Pentothal hat einen speichelhemmenden, antiemetischen und amnestischen Effekt.Drei Falle aus einer anderen Serie wurden kurz erwähnt, weil sie wichtige Informationen über prolongierten postoperativen Schlaf und Atemdämpfung in Verbindung mit rectalem P
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1960.tb00062.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1960
数据来源: WILEY
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2. |
RESUSCITATION OF STILLBORN INFANTS BY CARDIAC MASSAGE |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 4,
Issue 2,
1960,
Page 67-74
Lennart Jacobson,
Jon Gjessing,
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摘要:
SUMMARYA report is given of two cases of neonatal cardiac arrest just before actual delivery in which cardiac massage had a permanent successful effect in one case and a transient effect in the other.The conditions and indications for cardiac massage in stillborn infants are discussed on the basis of a review of the literature on the aetiology, pathophysiology and prognosis of peri‐ and neonatal cardiorespiratory arrest. It appears that neonatal cardiac massage, of which only a few reports have as yet been published, is a useful resuscitative method in such cases.ZUSAMMENFASSUNGEs wird über 2 Fälle von Herzstillstand beim Neugeborenen, der unmittelbar vor der Geburt eingetreten war, berichtet. In einem Fall konnte ein bleibender Erfolg, im anderen ein vorübergehender Erfolg erzielt werden.Die Bedingungen und Indikationen für die Herzmassage bei totgeborenen Kindern werden an Hand einer Literaturübersicht über Aetiologie, Pathophysiologie und Prognose des peri‐ und neo‐natalen Herz‐ und Atemstillstandes diskutiert. Die Herzmassage am Neugeborenen, über die bisher erst in einigen Fallen berichtet wurde, scheint in diesen Fällen eine brauchbare Wiederbelebungs
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1960.tb00063.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1960
数据来源: WILEY
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3. |
VIADRIL ANASTHESIA SUPPLEMENTED WITH PALFIUM |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 4,
Issue 2,
1960,
Page 75-81
P. Salenius,
A. Hollmen,
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摘要:
SUMMARYThe authors have employed the new analgesic Palfium in Viadril anaesthesia for general surgery. The average dose of Palfium was 0.029 ± 0.001 mg/kg, which corresponds to 2.1 mg to a person weighing 70 kg. The largest amount given per kg was 0.06 mg and the smallest 0.009 mg, the extreme absolute amounts being 3.5 mg and 0.5 mg. When Palfium was administered, the time required for the patients to regain consciousness was much shorter than when the analgesic was not employed. The average amount of Viadril administered was also much smaller when Palfium was employed.In one case the administration of 2.5 mg of Palfium during 45 minutes caused apnoea, which, however, was alleviated at once by Nalorphin.Previous results and those obtained in the present study indicate that a comparative study of the action of Palfium and pethidine in Viadril anaesthesia would be of value.ZUSAMMENFSSUNGDie Autoren haben das neue Analgeticum Palfium mit Viadril kombiniert zu Narkosezwecken in der Allgemeinchirurgie angewendet. Die Durchschnittsdosis von Palfium war 0,029 ± 0,001 mg/kg, fur eine 70 kg schwere Person also 2,1 mg. Die höchste Dosis pro kg, die gegeben wurde, war 0,06 mg, die kleinste 0,009 mg, die absolut höchste Menge war 3,5 mg, die absolut geringste 0,5 mg. Wenn Palfium gegeben worden war, dauerte es viel kürzer, bis die Patienten das Bewusstsein wieder erlangten. Auch die Druchschnittsmenge von Viadril war geringer, wenn Palfium angewendet worden war.In einem Fall verursachte die Gabe von 2,5 mg Palfium, über 45 Minuten gegeben, eine Apnoe, welche jedoch sofort mit Nalorphin behoben werden konnte.Frühere Resultate, und die in der vorliegenden Untersuchung erzielten, deuten darauf hin, dass eine vergleichende Untersuchung der Wirkung von Pal fium, bzw. Pethidin bei der Viadrilnarkose von grossem Wer
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1960.tb00064.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1960
数据来源: WILEY
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4. |
THE INFLUENCE OF CHANGES IN BLOOD PH ON THE NEUROMUSCULAR BLOCKING PROPERTIES OF TUBOCURARINE AND DIMETHYL TUBOCURARINE IN THE CAT |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 4,
Issue 2,
1960,
Page 83-90
J. P. Payne,
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摘要:
SUMMARY1The blood pH of healthy cats was altered by means of infusions of 0.1 N hydrochloric acid and sodium bicarbonate in a strength of 8 g per cent.2The activity of both tubocurarine and dimethyl tubocurarine was tested at different pH values.3It was observed that the activity of both tubocurarine and dimethyl tubocurarine was enhanced when the pH was raised and reduced when it was lowered. The muscle twitch itself was sometimes increased and sometimes decreased by both the acid and the alkaline infusions.4Possible explanations for the phenomena described are considered.ZUSAMMENFASSUNG1Das Blut‐pH von gesunden Katzen wurde durch Infusionen von 0.1‐normaler Salzsäure bzw. 8% iger Na‐Bicarbonatlösung nach der sauren oder alkalischen Seite verschoben.2Die Aktivität von Tubocurarin bzw. Methyltubocurarin wurde bei verschiedenen pH‐Werten getestet.3Dabei wurde beobachtet, dass die Wirkung von Tubocurarin und Dimethyl‐Tubocurarin in erhöhtem pH verstärkt und bei erniedrigtem pH vermindert war. Die Muskelkontraktion bei indirekter Reizung wurde sowohl durch die saure als auch durch die alkalische Infusion selbst manchmal verstärkt, manchmal vermindert.4Die möglichen Erklärungen für die beschriebenen Phänomen
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1960.tb00065.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1960
数据来源: WILEY
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5. |
SERIAL CARDIAC OUTPUT ESTIMATIONS DURING ANAESTHESIA WITH THE EVANS BLUE DYE DILUTION TECHNIQUE |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 4,
Issue 2,
1960,
Page 91-96
Bengt Löf,
I. R. Verner,
J. P. Payne,
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摘要:
SUMMARYThe limitations of Evans blue as the indicator in dye dilution studies of cardiac output were discussed. In practice serial output determinations were restricted to four in our hands.Low cardiac outputs were raised after induction of anaesthesia with halothane and high outputs were lowered. During the first hour of anaesthesia with this drug there was a tendency for the outputs to be raised but if the anaesthetic was prolonged, there was some evidence to suggest that the outputs gradually fell.After induction with thiopentone the same trend was evident as after induction with halothane but when anaesthesia was continued with nitrous oxide and oxygen there was a gradual drift downwards of the cardiac output.ZUSAMMENFASSUNGEs wurden die Grenzen der Evans‐Blau Methode bei Farbverdünnungsuntersuchungen zur Bestimmung des Schlagvolumens diskutiert. In unseren Händen waren in der Praxis Serienbestimmungen auf 4 beschränkt.Niedrige Schlagvolumina wurden nach Einleitung einer Narkose mit Halothan höher und hohe Schlagvolumina niedriger. Während der ersten Narkosestunde mit diesem Mittel bestand die Tendenz einer Erhöhung der Schlagvolumina, wenn jedoch die Narkose länger dauerte, schien die Neigung zu einer schrittweisen Abnahme des Schlagvolumens zu bestehen.Nach Einleitung mit Thiopenton bestand die gleiche Tendenz wie nach Einleitung mit Halothan, aber wenn die Narkose mit Lachgas und Sauerstoff fortgesetzt wurde, kam es zu einem schrittweisen Abgleiten des Herzschlag
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1960.tb00066.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1960
数据来源: WILEY
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6. |
EFFECT OF LIDOCAINE ADMINISTERED INTRAVENOUSLY DURING ETHER ANESTHESIA |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 4,
Issue 2,
1960,
Page 97-103
Karl L. Siebecker,
James R. Kimmey,
Betty J. Bamforth,
John E. Steinhaus,
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摘要:
SUMMARYTwenty patients were anesthetized with ether to a level of plane 3 of surgical anesthesia. Lidocaine (150 mg) was administered intravenously 27 times to these patients, and resulted in apnea on eight occasions. In the other 19 observations the lidocaine administration produced a reduction of mean alveolar ventilation from 136% to 70% of the calculated requirements. The apparent improvement in respiratory pattern which had been observed following lidocaine administration during ether anesthesia was not due to increased ventilation, but rather due to the quiet respiration resulting from further respiratory depression.ZUSAMMENFASSUNG20 Patienten wurden mit Äther in die dritte Stufe des Toleranzstadiums narkotisiert. 150 mg Lidocain wurde 27‐mal intravenös an diese Patienten verabreicht, wobei 8‐mal eine Apnoe resultierte. Bei den anderen 19 Beobachtungen verursachte die Lidocainverabreichung eine Herabsetzung der mittleren Alveolarventilation von 136% auf 70% des kalkulierten Wertes. Die scheinbare Verbesserung der Atmung, die nach Lidocainverabreichung während der Äthernarkose beobachtet worden war, entspricht also nicht einer vermehrten Ventilation, sondern eher einer ruhigen Atmung als Folge einer weiteren Atemdep
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1960.tb00067.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1960
数据来源: WILEY
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