|
1. |
BLOOD CIRCULATION IN THE SKIN OF THE CAT UNDER HALOTHANE ANAESTHESIA |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 9,
Issue 4,
1965,
Page 191-201
P. Lindgren,
L. Westermark,
Å. Wåhlin,
Preview
|
PDF (521KB)
|
|
摘要:
SUMMARYThe effect of halothane on the peripheral circulation in the skin was studied in the hind paw in a series of heparinized cats under intraperitoneal light basal anaesthesia with Nembutal. The blood flow was recorded synchronously on both the arterial and venous side by means of a photo‐electric drop‐recording technique.During the exposures to halothane special attention was paid to the depth of anaesthesia by noticing certain reflexes.1The peripheral resistance decreased during the initial phase of the exposure—until the disappearance of the reflexes under observation—and reached a value of about 80‐40 per cent of the control level. This decrease appeared simultaneously with a blood‐pressure fall of about 20‐50 per cent.2During increasing depths of anaesthesia beyond the disappearance of the reflexes, a fairly stable level of peripheral resistance was seen, further falls in blood pressure being accompanied by a proportional decrease in blood flow.3An arteriovenous flow difference, possibly due to depressed cardiac function, was observed, but it was less marked than was found for the muscular flow under similar conditions (LINDGREN, WESTERMARK and WÅHLIN (1964)12). When the animals were ventilated with oxygen instead of air, which was the only change of experimental conditions, similar results were obtained.The vasodilator effect by halothane upon the skin vessels was thought to be caused mainly by a release from hypothalamic vasoconstrictor impulses.The dilatation of the skin vessels is not considered to play any major part in the blood‐pressure fall during halothane anaesthesia.ZUSAMMENFASSUNGDie Wirkung von Halothan auf den peripheren Kreislauf in der Haut wurde an den Hinterpfoten einer Serie von heparinisierten Katzen unter oberflächlicher Basisnarkose mit Nembutal, intraperitoneal verabreicht, untersucht. Der Blutstrom wurde synchron auf der arteriellen und venösen Seite mit Hilfe einer photoelektrischen Tropfenzähltechnik registriert.Während der Halothanzufuhr wurde besonderes Augenmerk auf die Nar‐kosetiefe gelegt unter Beachtung gewisser Reflexe.1Der periphere Widerstand nahm während der Initialphase der Halodian‐zufuhr ab, und zwar bis zum Verschwinden der beobachteten Reflexe, wobei etwa 80‐40% der Kontrollwerte erreicht wurden. Diese Wider‐standsabnahme trat gleichzeitig mit einem Blutdruckabfall von etwa 20‐50% auf.2Während der Vertiefung der Narkose über das Verschwinden der Reflexe hinaus wurde ein ziemlich stabiler Grad des peripheren Widerstandes gesehen, wobei ein weiterer Abfall des Blutdrucks von einer proportionalen Abnahme der Durchblutung begleitet war.3Es wurde eine arteriövenose Strömungsdifferenz beobachtet, die mög‐licherweise auf verminderte Herzleistung zurückgeführt werden kann, aber weniger ausgeprägt war, als dies bei der Muskeldurchblutung unter ähnlichen Bedingungen gefunden worden war (LINDGREN, WESTERMARK und WÅHLIN (1964)12). Wenn die Tiere statt mit Luft mit Sauerstoff beatmet wurden, was die einzige Veränderung der Versuchsbedingungen darstellte, erhielt man ähnliche Resultate.Es wird angenommen, dass die vasodilatatorische Wirkung von Halothan auf die Hautgefässe hauptsächlich durch die Ausschaltung der hypothala‐mischen Vasokonstriktorimpulse verursacht wird. Die Erweiterung der Hautgefässe dürfte jedoch keine grössere Rolle für de
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1965.tb00506.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1965
数据来源: WILEY
|
2. |
BILATERAL ULNAR NERVE BLOCKS FOR THE EVALUATION OF LOCAL ANAESTHETIC AGENTS |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 9,
Issue 4,
1965,
Page 203-211
J. Albért,
B. Löfström,
Preview
|
PDF (315KB)
|
|
摘要:
SUMMARYBilateral ulnar nerve blocks with a double‐blind technique were performed in 10 male volunteers in order to evaluate a new local anaesthetic agent, prilocaine, and the effect of epinephrine when added to the local anaesthetic solutions.It was found that:?1The duration of action of prilocaine (Citanest®) was twice that of lido‐caine (Xylocaine®).2The addition of epinephrine doubled the duration of action of prilocaine and fourfolded it for lidocaine.3The regression time (the time from reappearance of pain perception until complete regression of the block) was increased by epinephrine, more for lidocaine than for prilocaine.The present findings are discussed along with possible explanations for the described differences in action between the agents, as well as the differences in the effect of epinephrine.ZUSAMMENFASSUNG UND SCHLUSSFOLGERUNGBei 10 männlichen Freiwilligen wurden beidseitige Ulnarisblockaden vor‐genommen und mit Hilfe einer Doppelblindtechnik versucht, ein neues Lokal‐anaesthetikum, Prilocain, sowie die Wirkung eines Epinephrinzusatzes zum Lokalanaesthetikum zu bewerten. Es zeigte sich, dass:1die Wirkungsdauer von Prilocain (Citanest) doppelt so lang war als die des Lidocains (Xylocain).2der Zusatz von Epinephrine die Wirkungsdauer von Prilocain verdoppelte und die von Lidocain vervierfachte.3die Regressionszeit (das ist die Zeit von der Rückkehr der Schmerzemp‐findung bis zur kompletten Rückbildung des Blocks) durch Epinephrine bei Lidocain stärker verlängert war, als bei Prilocain.Diese Befunde werden diskutiert und mögliche Erklärungen für die be‐schriebenen Unterschiede der Wirkung der Mittel und des unterschiedlichen Epine
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1965.tb00507.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1965
数据来源: WILEY
|
3. |
PROCEDURES FOR OBJECTIVE EVALUATION OF NERVE BLOCKS |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 9,
Issue 4,
1965,
Page 213-221
B. Löfström,
L. Thulin,
Preview
|
PDF (262KB)
|
|
摘要:
SUMMARYUnilateral ulnar‐nerve blocks were made in 10 volunteers and changes in the pain sensation, the temperature, the response to pain stimuli of the sympathogalvanic reflex, and in the muscle power were recorded. All methods gave parallel and similar curves of the onset of the block, its completion and its duration.The best objective methods for the evaluation of a nerve block seemed to be the recording of relative changes, i.e. changes between the blocked and the unblocked side, in the sympathogalvanic reflex and the recording of relative changes in the muscle power.ZUSAMMENFASSUNG UND SCHLUSSFOLGERUNGENBei 10 Freiwilligen wurden einseitige Blockaden des Nervus ulnaris aus‐geführt und Veränderungen des Schmerzgefühls, der Temperatur, der Antwort auf Schmerzreize des sympathogalvanischen Reflexes und der Muskelkraft registriert. Alle Methoden ergaben parallele und ähnliche Kurven für den Beginn, die Vollständigkeit und die Dauer des Blocks.Die besten objektiven Auswertungsmethoden für einen Nervblock schienen die Registrierung der relativen Veränderungen zu sein, das heisst, der Unter‐schiede zwischen der blockierten und unblockierten Seite bezüglich des sympathogalvanischen Reflexes, sowie die Registrierung der relativen Änderungen
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1965.tb00508.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1965
数据来源: WILEY
|
4. |
ANAESTHESIA AND PREMEDICATION AS FACTORS IN POSTOPERATIVE VOMITING |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 9,
Issue 4,
1965,
Page 223-231
J. W. Dundee,
M. J. Kirwan,
R. S. J. Clarke,
Preview
|
PDF (397KB)
|
|
摘要:
SUMMARYPatients having a standard operative procedure in constant surroundings formed the population for a study of some factors influencing postoperative vomiting and nausea. With constant premedication thiopentone and halothane were followed by significantly fewer symptoms than propanidid or cyclopropane. With a constant form of anaesthesia the incidence of emetic sequelae was greater with pethidine 50 mg plus atropine 0.6 mg than with atropine alone, while morphine 10 mg resulted in even more symptoms than pethidine.Where there was a high “control” incidence of sequelae, such as with propanidid or cyclopropane after morphine premedication, the use of halothane reduced the frequency during the first hours after operation, but had little effect with less emetic combinations. Chloroform caused more postoperative vomiting than halothane, and there was some evidence to suggest that induction with thiopentone reduced symptoms.ZUSAMMENFASSUNGPatienten, bei denen unter den gleichen äusseren Bedingungen operative Standardeingriffe durchgeführt wurden, stellten das Vergleichskrankengut einer Studie dar, bei der der Einfluss verschiedener Faktoren auf postoperatives Erbrechen und Brechreiz festgestellt werden sollte. Bei konstanter Praemedika‐tion waren Thiopenton und Halothan von signifikant geringeren Symptomen gefolgt als Propanidid und Cyclopropan. Bei gleichbleibender Art der Narkose war das Auftreten von Brechreiz oder Erbrechen nach 50 mg Pethidin und 0.6 mg Atropin stärker als nach Atropin allein, während sich nach 10 mg Morphin sogar mehr Symptome als nach Pethidin zeigten.In den Gruppen, bei denen es zu einem hohen “Kontroll‐Prozentsatz” von Folgererscheinungen kam, wie z.B. mit Propanidid und Cyclopropan nach Morphin‐Praemedikation, verminderte die Verwendung von Halothan die Häufigkeit während der ersten Stunden nach der Operation, hatte jedoch wenig Wirkung bei den weniger zum Erbrechen reizenden Kombinationen. Chloroform hatte mehr operatives Erbrechen zur Folge als Halothan und manche Anzeichen deuteten darauf hin, dass Einleitung mit Thiopentone die S
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1965.tb00509.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1965
数据来源: WILEY
|
5. |
RELIABILITY OF HALOTHANE VAPORIZERS |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 9,
Issue 4,
1965,
Page 233-239
Marc Adner,
Börje Hallén,
Preview
|
PDF (296KB)
|
|
摘要:
SUMMARYThe function of a number of vaporizers, new and used, were tested at different flows and different dial settings. The vapour concentrations produced were measured by means of a gas‐chromatographic technique.The results of the tests show that the preset concentrations are not always identical with the concentrations produced.ZUSAMMENFASSUNGEine Anzahl von neuen und gebrauchten Verdampfern wurde bei verschiedenen Durchströmungsmengen und verschiedenen Einstellungen hinsichtlich ihrer Funktion getestet. Die erzielten Dampfkonzentrationen wurden mit Hilfe der Gaschromatographie gemessen.Die Ergebnisse dieser Untersuchungen zeigen, dass die eingestellten Kon‐zentrationswerte nicht immer mit den gelieferten Konzentrationen identisch
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1965.tb00510.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1965
数据来源: WILEY
|
6. |
THE EFFECT OF TUBOCURARINE ON THE NORMAL AND DEPRESSED RESPIRATORY RESPONSE TO CARBON DIOXIDE |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 9,
Issue 4,
1965,
Page 241-245
Sophus H. Johansen,
Mogens Jørgensen,
Preview
|
PDF (210KB)
|
|
摘要:
SUMMARYIn young healthy volunteers curarization with (+)tubocurarine was carried to the point at which the ability to lift the head was abolished. In these circumstances, C02administration revealed a considerable respiratory reserve, also after previous administration of pethidine 50 mg/70 kg.ZUSAMMENFASSUNGJunge gesunde freiwillige Versuchspersonen wurden mit Tubocurarin so weit curarisiert, dass sie den Kopf nicht mehr heben konnten. Unter diesen Umständen ergab die Verabreichung von Kohlensäure eine beträchtliche respiratorische Reserve, auch nach vorheriger Gabe von 50 mg Pethidin auf 70 kg Körpergewi
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1965.tb00511.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1965
数据来源: WILEY
|
7. |
MUSCLE PAINS AFTER SUXAMETHONIUM |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 9,
Issue 4,
1965,
Page 247-256
Otello Dottori,
Bengt Ax: son Löf,
Hans Ygge,
Preview
|
PDF (374KB)
|
|
摘要:
SUMMARYMuscle pains after intermittent administration of suxamethonium are a common complication in modern anaesthetia. They can be prevented to a certain extent through postoperative immobilization of the patient. However, it is important to mobilize the patients as early as possible, particularly in the elderly age groups. In these cases, it is therefore of the greatest importance to prevent postoperative muscle pains, which can be of considerable intensity. We have tried a method in which increasing doses of tubocurarine were given before administration of suxamethonium. At a dosage of 3 mg tubocurarine the patients were kept free from pain, but more suxamethonium was necessary for relaxation. We have found no untoward effects of this method.ZUSAMMENFASSUNGMuskelschmerzen nach intermittierender Verabreichung von Suxamethonium sind eine häufige Komplikation der modernen Anaesthesie. Sie können bis zu einem gewissen Grad durch postoperative Immobilisierung der Patienten verhiitet werden. Es ist jedoch wichtig, die Patienen so rasch wie möglich zu mobilisieren, besonders im höheren Alter. In diesen Fällen ist es daher von grösster Bedeutung, postoperativen Muskelschmerzen vorzubeugen, die von beträchtlicher Intensität sein konnen. Wir haben eine Methode, bei der an‐steigende Dosen von Tubocurarin vor der Verabreichung von Suxamethonium gegeben wurden, ausprobiert. Bei einer Dosierung von 3 mg Tubocurarin konnten die Patienten schmerzfrei gehalten werden, jedoch war für die Er‐schlaffung mehr Suxamethonium erforderlich. Wir haben bei dieser Methode keine unerwünschten Wirku
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1965.tb00512.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1965
数据来源: WILEY
|
|