|
1. |
Blood Circulation in the Skeletal Muscles and the Skin of the Cat Under Halothane Anaesthesia |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 13,
Issue 4,
1969,
Page 209-227
Lars Westermark,
Preview
|
PDF (765KB)
|
|
摘要:
SUMMARYIn five cats the blood flows in the skeletal muscles and the skin were simultaneously recorded with a drop‐counting technique during exposures to halothane or ether. During both halothane and ether exposures, very similar qualitative response patterns were found, viz. arterial hypotension, increased or moderately decreased muscle vascular resistance, markedly decreased skin vascular resistance, decrease in heart rate and a more or less unchanged or slightly increased central venous pressure. The combination of the changes in peripheral resistances in the two tissue regions investigated is not considered to contribute greatly to the rather pronounced arterial hypotension, for which other causative factors are suggested, e.g. a reduction in cardiac output.Even though depression anywhere in the sympathetic pathway may explain a skin vasodilatation, it is suggested that the divergence of the vascular responses in the two investigated tissue regions is caused mainly by a differentiation within the bulbar vasomotor centre when released from baroreceptor inhibition owing to the blood‐pressure fall leading to a reflexly induced increase in vasoconstrictive discharge to the skeletal muscles but not to the dilated cutaneous vascular bed.The quantitative differences between the responses to halothane and to ether, i.e. a less pronounced hypotension and a smaller decrease in skin vascular resistance and heart rate, as well as a seemingly more pronounced increase in muscle vascular resistance during the influence of ether, are, it is suggested, caused by the sympathicomimetic properties of this anaesthetic.ZUSAMMENFASSUNGBei 5 Katzen wurde während Halothan‐ oder Äthernarkose die Blutdurchströmung im Skelettmuskel und in der Haut mit einer Tropfenzählmethode simultan registriert. Die qualitativen Reaktionsmuster waren bei beiden Narkoseagentien sehr ähnlich, das heisst arterielle Hypotension, erhöhter oder schwach verminderter Gefässwiderstand im Muskel, deutlich verminderter Gefässwiderstand in der Haut, Abfall der Herzfrequenz und ein mehr oder weniger unveränderter oder schwach erhöhter zentraler Venendruck. Die Kombination der Veränderungen im peripheren Widerstand dieser zwei untersuchten Gewebsregionen kann wohl kaum besonders zu dem ziemlich ausgeprägten arteriellen Blutdruckabfall beitragen, fur den andere ursächliche Faktoren herangezogen werden müssen, z. B. eine Verminderung des Herzminutenvolumens.Obwohl eine Depression an irgendeiner Stelle der sympathischen Leitungsbahnen die Gefässerweiterung in der Haut erklären könnte, wird doch angenommen, dass die Divergenz der vaskularen Reaktionen in den beiden untersuchten Gewebsregionen hauptsächlich durch eine Unterschiedlichkeit im Bereich des bulbären Vasomotorenzentrums bedingt ist, wenn dieses von der Barorezeptorenhemmung infolge des Blutdruckabfalls abgeschaltet ist, was zu einer reflexbedingten Erhöhung der vasokonstriktiven Reize zur Skelettmusku‐latur, aber nicht zu dem erweiterten Gefässbett der Haut führt.Was die quantitativen Unterschiede zwischen der Reaktion auf Halothan und auf Äther betrifft, das heisst die schwächer ausgeprägte Hypotension und der geringere Abfall des Gefässwiderstandes in der Haut, sowie der Herzfrequenz, als auch die anscheinend ausgeprägtere Erhöhung des Gefässwiderstandes im Muskel unter dem Einfluss von Äther, wird angenommen, dass diese durch die sympathiko‐mimetischen Eigens
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1969.tb00444.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1969
数据来源: WILEY
|
2. |
Blood Concentrations of Local Anaestetics After Intravenous Regional Anaesthesia |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 13,
Issue 4,
1969,
Page 229-239
Anne‐Marie Thorn‐Alquist,
Preview
|
PDF (484KB)
|
|
摘要:
SUMMARYThe concentrations of local anaesthetics in the blood after intravenous regional anaesthesia were studied. Samples were taken from (1) the venous outflow from the anaesthetised limb after releasing the tourniquet, (2) the arterial circulation and (3) the contralateral venous circulation. In the venous outflow from the anaesthetised extremity the concentration was initially high, its maximum level followed very quickly by a second peak. On the whole, the pattern was the same in the arterial circulation, although the first peak was noted somewhat later and the second one was lower. In the contralateral venous circulation a fairly flat peak occurred relatively late. The rapid rise in the concentration in the venous outflow from the blocked arm after the release of the occlusion suggests that if intermittent occlusion is aimed at in order to reduce the danger of toxic reactions, re‐occlusion must be achieved within a very short time (less than 30 seconds).Comparative studies were also carried out on differences in these respects between prilocaine and lidocaine. These showed that there is no difference in the postanesthetic concentration of these agents in a draining vein, while the arterial blood has a higher content of lidocaine than of prilocaine, and the concentration of prilocaine is even lower in the contralateral venous circulation.Dilatation of the blood vessels due to the local anaesthetic agent administered may also be of importance. Prilocaine 2 per cent was found to have no dilatatory effect, while lidocaine produced significant vasodilatation. However, this latter effect is eliminated if the two local anaesthetics are mixed, as has been demonstrated by Åströmet al. (1966)14.ZUSAMMENFASSUNGEs wurden die L‐A‐Konzentrationen im Blut nach intravenösen Regional‐anaesthesie untersucht. Die Blutproben wurden entnommen: 1) aus der abführenden Vene der anaesthesierten Extremität nach Öffnen der Abschnürung, 2) aus dem arteriellen System und 3) aus dem venösen Blut der gegengleichen Extremität. Im venösen Rückstrom aus der anaesthesierten Extremität war die Konzentration anfänglich hoch; der höchste Spiegel wurde schnell von einer zweiten Konzentrationsspitze gefolgt. Prinzipiell war der Verlauf auch im arteriellen Blut der gleiche, nur trat die erste Spitze etwas spater auf, und die zweite war niedriger. In der contralateralen venösen Zirkulation kam es relativ spät zu einem flachen Konzentrationsgipfel. Der rasche Konzentrationsanstieg im venösen Rückflut aus dem blockiert gewesenen Arm deutet darauf hin, dass Re‐okklusion innerhalb kürzester Zeit (weniger als 30 Sekunden) wiederher‐gestellt werden muss, falls man zur Vermeidung toxischer Reaktionen einen intermittierenden Verschluss plant.In der gleichen Hinsicht wurden auch Vergleichsuntersuchungen zwischen Prilocain und Lidocain durchgeführt. Dabei konnten im abführenden Venenblut keine Unterschiede der postoperativen Konzentration beider Agentien aufgedeckt werden, während im arteriellen Blut ein höherer Spiegel von Lidocain gegenüber Prilocain festgestellt wurde und die Prilocainkonzentration im contralateralen Venenblut sogar noch niedriger war.Gefässerweiterung durch die Lokalanaesthetika kann auch gewisse Bedeutung haben. Prilocain in 2%‐iger Lösung zeigte keinen dilatatorischen Effekt, während die Gefässerweiterung nach Lidocain signifikant war. Allerdings kann diese letztere Wirkung verhindert werden, wenn man die beiden Lokalanaesthetika mischt, was schon
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1969.tb00445.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1969
数据来源: WILEY
|
3. |
Change in PaO2During Artificial Ventilation With Added Dead Space |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 13,
Issue 4,
1969,
Page 241-246
Sophus H. Johansen,
S. Mourkidou,
Preview
|
PDF (256KB)
|
|
摘要:
SUMMARYWhen patients during anaesthesia were ventilated with large tidal volumes which produced a mean PaCO2of 26 mm Hg, insertion of a 500 ml dead space increased PaCO2to 48 mm Hg, and was accompanied by a rise in PaO2from 172 mm Hg to 212 mm Hg, probably caused by an increase in cardiac output.It is suggested that a state of normocapnia should be attempted when respiration and circulation are interfered with, as under anaesthesia.ZUSAMMENFASSUNGWenn Patienten in Narkose mit so grossen Atemvolumina beatmet werden, dass ein durchschnittliches PaCO2von 26 mm Hg resultiert, kann man durch Zwischenschalten eines Totraumes von 500 ml das PaCO2wieder auf 48 mm Hg erhöhen. Dies ist von einem PaO2‐Anstieg von 172 mm Hg auf 212 mm Hg begleitet, der wahrscheinlich die Folge eines erhohten Herzminutenvolumens ist.Es wird vorgeschlagen, einen Zustand der Normokapnie anzustreben, wenn, wie unter der Narkose, die Atem‐ und Kreislaufverhältnisse gestör
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1969.tb00446.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1969
数据来源: WILEY
|
4. |
Clinical Experience of Disinfection of the Engstrom Respirator by Ultrasonic Nebulized Ethyl Alcohol |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 13,
Issue 4,
1969,
Page 247-254
K. Gullers,
A.‐S. Malmborg,
B. Nyström,
O. Norlander,
N. Peterson,
Preview
|
PDF (360KB)
|
|
摘要:
SUMMARYA method of disinfecting the Engström respirator by means of ultrasonic nebulized ethyl alcohol, by the method of Petersonand Rosdahl, was tested in clinical practice. HNE nebulizers with oscillating frequencies were used. The disinfection procedure was carried out by regular members of the ward staff. The results were controlled bacteriologically. Satisfactory disinfection was obtained with two nebulizers in the system and a disinfection time of two hours.The standard humidifying unit of the Engström respirator was filled with a sterile solution of chlorhexidine 0.1% in water. No growth of vegetative micro‐organisms occurred in the standard humidifying unit with this method, and no toxic reactions were observed in the patients.ZUSAMMENFASSUNGEine von Petersonund Rosdahlbeschriebene Desinfektionsmethode für den Engström‐Respirator mittels, durch Ultraschall vernebelten, Äthylalkohol wurde in der klinischen Praxis erprobt. HNE‐Vernebler mit oszillierenden Frequenzen wurden dabei verwendet. Die Desinfektionsprozeduren wurden vom ständigen Stationspersonal durchgeführt. Die Ergebnisse wurden bakterio‐logisch kontrolliert. Zufriedenstellende Desinfektion wurde erzielt, wenn zwei Vernebler im System eingeschaltet waren und wenn die Desinfektionszeit zwei Stunden betrug.Die Standard‐Befeuchter‐Einheit des Engström‐Respirators wurde mit einer sterilen Lösung von 0,1% Chlorhexidin in Wasser gefüllt. Bei dieser Methode kam kein vegetativer Mikroorganismen zustande, und bei den Patienten wurde keine toxische
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1969.tb00447.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1969
数据来源: WILEY
|
5. |
Rise in Intragastric Pressure Caused by Suxamethonium Fasciculations |
|
Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 13,
Issue 4,
1969,
Page 255-261
Dan La Cour,
Preview
|
PDF (214KB)
|
|
摘要:
SUMMARYSome controversy exists as to the frequency of a marked rise in intragastric pressure caused by suxamethonium fasciculations.In order to study this problem, the intragastric pressure was recorded in 69 adult patients subjected to elective surgery in whom the pre‐oxygenation‐barbiturate‐suxamethonium‐intubation sequence was used for induction of anaesthesia.It is shown that suxamethonium causes an appreciable rise in intragastric pressure in about 7% of the cases.The study did not provide any evidence suggesting that a change in the suxamethonium dose from 40 to 60 mg/m2body surface would change the risk of a considerable rise in intragastric pressure; nor was any difference in the reactions of women and men observed.ZUSAMMENFASSUNGEs bestehen gegensätzliche Auffassungen über die Häufigkeit von starken intragastralen Druckanstiegen, verursacht durch die Muskelfaszikulationen nach Suxamethonium.Um dieses Problem zu studieren wurde der Mageninnendruck bei 69 Patienten registriert, die chirurgischen Routineeingriffen mit Sauerstoff‐anreicherung, Barbiturat‐Succinylcholin‐Intubations‐Narkoseeinleitung unterzogen wurden.Dabei konnte gezeigt werden, daβ Suxamedionium in 7% der Fälle eine merkliche Erhöhung des Mageninnendruckes verursacht.Die Untersuchungen ergaben keinen Hinweis zur Annahme, daβ eine Erhöhung der Suxamethoniumdosis von 40 auf 60 mg/m2Körperoberfläche das Risiko eines beträchtlichen Anstieges des intragastralen Druckes verändert; des weiteren wurden auch keinerlei Unterschiede zwischen männlichen und wei
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1969.tb00448.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1969
数据来源: WILEY
|
|