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1. |
INTRAVENOUS ETHANOL ANAESTHESIA: A Study of Sequelae and Their Implications |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 15,
Issue 3,
1971,
Page 141-155
M. Isaac,
S. K. Pandit,
J. W. Dundee,
J. E. Galway,
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摘要:
SUMMARYA re‐evaluation of alcohol as an intravenous anaesthetic for minor gynaecological surgery in fit patients revealed an unacceptably high incidence of undesirable sequelae. These were analysed in detail in the hope that the findings may be of sociological value. They also allowed a study of the interaction af various drugs which could be given as premedication with alcohol.Induction consisted of the very rapid infusion of up to 550 ml (44 g) 8 per cent (w/v) alcohol over 3–6 minutes with small doses of methohexitone when required. Anaesthesia was continued with nitrous oxide‐oxygen.Emergence delirium occurred more frequently when a barbiturate was given in addition to the alcohol. It was rapidly controlled by small doses (10‐20 mg) of diazepam given intravenously. Promethazine 50 mg and pentobarbitone 100‐200 mg are the only two premedicants which will safely reduce this incidence. The benzodiazepines were disappointing in this respect.A study of five sequelae considered to be important features of ‘hangover’ showed that, as expected, these were more frequent and more severe after alcohol than after methohexitone. The severity increased with the dose of alcohol given. Headache was particularly troublesome but excessive thirst only followed very large dosage. Vitamins did not reduce hangover, but it was less severe after premedication with 50 mg chlordiazepoxide (Librium).Uneventful alcohol anaesthesia results in some degree of amnesia for events immediately before induction. This was increased by all depressant premedicants except promethazine. Even though patients appeared to be fully awake, their memory for events one hour after return of consciousness was markedly impaired when alcohol was given and to a lesser degree after methohexitone.ZUSAMMENFASSUNGEine Wiederbewertung von Alkohol als i.v. Narkoseagens für kleine gynäkologische Eingriffe bei gesunden Frauen ergab einen unannehmbar hohen Prozentsatz unerwünschter Nachwirkungen. Diese wurden in der Hoffnung, dass die Befunde von soziologischem Wert sein könnten, einer Detailanalyse unterzogen. Gleichzeitig ergab sich die Möglichkeit, die Wechselwirkung von Medikamenten, die zur Praemedikation gegeben wurden, mit Alkohol zu untersuchen.Die Einleitung erfolgte mittels sehr rascher Infusion von bis zu 550 ml (44 g) einer 8%igen Alkohollösung innerhalb von 3‐6 Minuten, zusammen mit kleinen Dosen von Methohexiton, falls erforderlich. Die Narkose wurde mit Stickoxydul und Sauerstoff fortgesetzt.Ein Aufwach‐Delirium kam häufiger vor, wenn ein Barbiturat zusätzlich zum Alkohol gegeben worden war. Es konnte mit kleinen Dosen (10‐20 mg) von Diazepam rasch unter Kontrolle gebracht werden. Promethazin (50 mg) und Pentobarbiton (100‐200 mg) waren die zwei einzigen Praemedikationsmittel, welche die Deliriumsfrequenz mit Sicherheit herabsetzten. Die Benzodiazepine waren in dieser Hinsicht eher enttäuschend.Die Untersuchung von 5 Folgen, die als wichtige Symptome des “Katers” angesehen werden, zeigte erwartungsgemäss, dass diese häufiger und schwerer nach Alkohol als nach Methohexiton waren. Kopfschmerz war besonders unangenehm, übermässiger Durst trat hingegen nur nach hohen Dosen auf. Vitamine verminderten die “Kater”‐Symptome nicht, Praemedikation mit 50 mg Chlordiazepoxyd (Librium) minderten sie jedoch.Unkomplizierte Alkoholanaesthesie führt zu einem gewissen Grad von Amnesie für Ereignisse unmittelbar vor der Einleitung. Alle dämpfenden Praemedikantien, mit Ausnahme von Promethazin, verstärkten diese Tendenz. Auch wenn die Patienten schon völlig wach erschienen, war ihr Erinnerungs‐vermögen für Ereignisse während der ersten Stunde ihres Wiedererwachens merklich vermindert, wenn Alkohol gegeben w
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1971.tb05457.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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2. |
THE EFFECT OF LATERAL POSITION ON REGIONAL LUNG FUNCTION: A Simplified Radiospirometric Study Using Xenon133 |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 15,
Issue 3,
1971,
Page 157-167
I. Aulin,
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摘要:
SUMMARYA simplified radiospirometric method for the estimation of regional lung function using133Xenon has been applied to normal male volunteers in the prone and right lateral positions. It revealed a decrease in FRC and an increase in ventilation and perfusion in the lateral position. The results showed an excellent agreement with Svanberg'sbronchospirometric studies (1957)24.The predisposing factors for the development of atelectasis in the lateral decubitus position are discussed. The equipment described in this paper is relatively simple to operate and seems to be reliable enough to be used for further studies.ZUSAMMENFASSUNGEs wurde eine vereinfachte radiospirometrische Methode unter Verwendung von Xenon133benützt, um die regionale Lungenfunktion bei normalen männlichen Versuchspersonen in der Bauch bzw. rechten Seitenlage zu studieren. Dabei zeigte sich eine Abnahme der funktionellen Residualkapazität und eine Zunahme der Ventilation und Perfusion in der Seitenlage. Die Ergebnisse standen in ausgezeichneter Übereinstimmung mit den bronchospirometrischen Untersuchungen von Svanberg(1957)24.Die praedisponierenden Faktoren für die Entwicklung von Atelektasen in der Seitenlage werden besprochen. Die in dieser Arbeit beschriebene Aus‐rüstung ist relativ einfach zu bedienen und verlässlich genug, um für weitere Untersuchungen verwendet
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1971.tb05458.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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3. |
ARTERIAL OXYGEN TENSIONS AND ACID‐BASE CHANGES DURING ETHER‐AIR ANAESTHESIA |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 15,
Issue 3,
1971,
Page 169-177
Leonardo R. Martinez,
Merel H. Harmel,
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摘要:
SUMMARYPaO2and changes in acid‐base parameters were measured in a series of patients anaesthetized with an ether‐air mixture. Patients were divided into three groups: (1) spontaneous respiration, (2) manual ventilation and (3) mechanical ventilation. PaO2in all patients except one were maintained close to pre‐operative values during and after operation. Changes in pH and arterial carbon dioxide tension were due to changes in ventilation, not to alterations of acid‐base balance. The present study confirms previous observations, viz. that in the absence of severe respiratory or circulatory disturbance, air as a carrier gas for ether results in adequate arterial oxygenation.ZUSAMMENFASSUNGBei einer Reihe von Patienten, die mit einem Äther‐Luft‐Gemisch narkotisiert worden waren, wurden PaO2und Veränderungen des Säure‐Basen‐Status gemessen. Die Patienten wurden in drei Gruppen unterteilt: 1. Spontanatmung, 2. manuelle Beatmung, 3. mechanische Beatmung. Mit Ausnahme eines Patienten konnte bei alien das PaO2wahrend und nach der Operation auf an‐nähernd praeoperativen Werten gehalten werden. Die Veränderungen des pH und der arteriellen C O2‐Spannung waren ventilationsbedingt und nicht die Folge von Saure‐Basen‐Verschiebungen. Diese Untersuchung bestätigt frühere Beobachtungen, dass nämlich beim Fehlen schwerer Storungen der Atmung und des Kreislaufes Luft als Trägergas für Äther ausreichende
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1971.tb05459.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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4. |
STATIC THORACIC COMPLIANCE IN NORMAL CHILDREN UNDER GENERAL ANAESTHESIA |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 15,
Issue 3,
1971,
Page 179-191
H. I. A. Nisbet,
H. Levison,
D. A. Pelton,
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摘要:
SUMMARYThere is relatively little information concerning the relationship between body size and the components of thoracic compliance in normal children. Static compliance was measured in 40 normal children under general anaesthesia. Their heights (Ht.) ranged from 90 to 175 cm. Using the oesophageal balloon technique, changes in tracheal and oesophageal pressures were measured in response to stepwise changes in lung volumes. The relationship between changes in pressure for a unit change of volume was then examined at lung volumes equivalent to functional residual capacity + 10% of total lung capacity.Under general anaesthesia and controlled ventilation total thoracic compliance (CTOT) and its components, pulmonary compliance (CL) and thoracic wall compliance (CTW), were found to be related to height in the following manner:—CTOT= 5.18 × 100.00698× Ht (ml/cm H2O), r = 0.906CL= 7.90 × 100.00705× Ht (ml/cm H2O), r = 0.847CTw= 25.12 × 100.00543× Ht (ml/cm H2O), r = 0.746PA There was also a relationship between predicted vital capacity and thoracic compliance:—CTOT= 19.63 × 100.15447× VC (ml/cm H2O), r = 0.890CL= 29.99 × 100.15773× VC (ml/cm H2O), r = 0.841CTW= 7.063 × 100.1205× VC (ml/cm H2O), r = 0.736This suggests a closer relationship between the components of compliance and height than has been demonstrated in previous reports. The relationship between pulmonary compliance and height and vital capacity is similar to that observed in conscious children.ZUSAMMENFASSUNGEs gibt relativ wenig Information über das Verhältnis zwischen Körpergrösse und den Komponenten der Thorax‐Compliance bei normalen Kindern. Bei 40 normalen Kindern wurde daher die statische Compliance während der Narkose gemessen. Die Körperhöhe (Ht.) lag zwischen 90 und 175 cm. Mittels der Oesophagusballontechnik wurden die Veränderungen der Tracheal‐ und Oesophagusdrucke bei stufenweisen Änderungen der Lungenvolumina gemessen. Das Verhältnis zwischen den Druckänderungen pro Volumenände‐rungseinheit wurde dann bei Lungenvolumina untersucht, die der funktionellen Residualkapazität + 10% der Totalkapazität äquivalent waren.In Allgemeinnarkose und bei kontrollierter Beatmung ergab sich für die gesamte Thoraxcompliance (CTOT) und ihre beiden Komponenten, die Lungencompliance (CL) und Brustwandcompliance (CTW) die nachstehende Relation zur Körperhöhe:CTOT= 5.18 × 100.00698× Ht (ml/cm H2O), r = 0.906CL= 7.90 × 100.00705× Ht (ml/cm H2O), r = 0.847CTw= 25.12 × 100.00543× Ht (ml/cm H2O), r = 0.746Auch zwischen der Soll‐Vitalkapazität und der Thoraxcompliance bestand eine Relation:CTOT= 19.63 × 100.15447× VC (ml/cm H2O), r = 0.890CL= 29.99 × 100.15773× VC (ml/cm H2O), r = 0.841CTW= 7.063 × 100.1205× VC (ml/cm H2O), r = 0.736Dieses deutet auf einer engeren Relation zwischen den Komponenten der Compliance und der Körperhöhe an, als es in früheren Arbeiten nachgewiesen ist. Die Relation zwischen Lungencompliance und Körperhöhe und Vital‐Kapazität ist der Rela
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1971.tb05460.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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5. |
CONTROLLED RESPIRATION IN THE MANAGEMENT OF PATIENTS WITH TRAUMATIC BRAIN INJURIES |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 15,
Issue 3,
1971,
Page 193-208
Emeric Gordon,
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摘要:
SUMMARYThe clinical records of 252 patients with traumatic brain lesions admitted unconscious to hospital were studied. Of the 252 patients, 51 were treated with artificial hyperventilation. The final clinical outcome in these two groups are compared. The recovery rate was significantly higher and the mortality rate significantiy lower in the group of patients treated with hyperventilation. The possible reasons for these differences are discussed, and it is concluded diat patients with severe traumatic brain injuries benefit from an adequate period of treatment widi artificial hyperventilation.ZUSAMMENFASSUNGDie Krankengeschichten von 252 Patienten, die bewusstlos mit traumatischen Gehirnschäden zur Aufnahme gekommen waren, wurden einem eingehenden Studium unterzogen. Von diesen 252 Patienten waren 51 mit künstlicher Hyperventilation behandelt worden. Das klinische Endresultat dieser beiden Gruppen wird verglichen. Bei den mit Hyperventilation behandelten Kranken war die Erholungsrate signifikant höher und die Mortalität signifikant niedriger. Die Erklärungsmöglichkeiten für diesen Unterschied werden diskutiert, wobei sich die Schlussfolgerung aufdrängt, dass für Patienten mit schweren traumatischen Gehirnläsionen eine adäquate Behandlungsperiode mit künsdicher Hyperventilation vort
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1971.tb05461.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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6. |
SOME CORRELATIONS BETWEEN THE CLINICAL OUTCOME AND THE ACID‐BASE STATUS OF BLOOD AND CEREBROSPINAL FLUID IN PATIENTS WITH TRAUMATIC BRAIN INJURY |
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Acta Anaesthesiologica Scandinavica,
Volume 15,
Issue 3,
1971,
Page 209-228
Emeric Gordon,
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PDF (691KB)
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摘要:
SUMMARYThe acid‐base status and oxygen tension of arterial blood, cerebral venous blood, CSF and (in a few cases) CBF were studied in 252 patients with severe traumatic brain injuries. Data obtained from patients treated with hyperventilation and from those not subjected to this treatment were compared and, when possible, statistically analysed. Such a comparison was also made between patients who recovered consciousness and those who remained unconscious or died within die group treated with hyperventilation. In 15 patients, for whom simultaneous arterial, cerebral venous and CSF data were available, the correlations between these data were studied in greater detail.The result of this investigation confirms previous findings of intracerebral acidosis and hypoxia in patients with severe brain lesions. Treatment with controlled ventilation often resulted in a tendency towards a return to normal intracerebral acid‐base status in the categories of patients who later regained consciousness. Even in die categories of patients who did not recover consciousness or who died there was some biochemical evidence of improved cerebral circulation due to alterations of die ventilation. However, a clear correlation between the analytical data and die clinical course was not established in diis series, probably because of the small number of CSF data. For this purpose, furdier and more detailed studies are needed.ZUSAMMENFASSUNGBei 252 Patienten mit schweren traumatischen Gehirnläsionen wurden der Säure‐Basen‐Status, die Sauerstoffspannung im arteriellen und im Gehirnvenenblut, sowie im Liquor cerebrospinalis gemessen; in einigen Fällen auch die zerebrale Durchblutung. Die von, mit Hyperventilation behandelten, Patienten gewonnenen Werte wurden mit denen der übrigen Patienten verglichen und, wenn möglich, statistisch analysiert. Vergleiche wurden auch angestellt zwischen Patienten, die wieder wach wurden und solchen, die bewusstlos blieben oder starben, und zwar in der Gruppe, die hyperventiliert worden war. Von 15 Patienten, bei denen gleichzeitige arterielle, zerebralvenöse und Liquorwerte zur Verfügung standen, wurden die Korrelationen zwischen diesen Werten genauer analysiert.Das Ergebnis dieser Untersuchungen bestätigt frühere Befunde von intrazerebraler Azidose und Hypoxie bei Patienten mit schweren Gehirnschäden. Die Behandlung mit kontrollierter Beatmung führt oft zu einer Tendenz der Normalisierung der intrazerebralen Säure‐Basen‐Werte in der Patientengruppe, die später das Bewusstsein wiedererlangte. Sogar in der Gruppe von Patienten, die nicht wieder wach wurden oder starben, sah man biochemische Anzeichen einer verbesserten Gehirndurchblutung als Folge von Ventilationsänderungen. Eine eindeutige Korrelation zwischen den analysierten Werten und dem klinischen Verlauf konnte jedoch in dieser Serie nicht aufgestellt werden, wahrscheinlich wegen der zu kleinen Zahl von Liquorwerten. Zu diesem Zweck sind weitere, noch genauere Un
ISSN:0001-5172
DOI:10.1111/j.1399-6576.1971.tb05462.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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