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11. |
SESSION H: MUSCULOSKELETAL‐MEASUREMENT AND SPECIAL CONDITIONS |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 34,
Issue 1,
1992,
Page 26-29
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1992.tb11538.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1992
数据来源: WILEY
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12. |
SESSION I: MOTOR DISABILITY‐ISSUES IN MANAGEMENT |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 34,
Issue 1,
1992,
Page 29-33
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1992.tb11539.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1992
数据来源: WILEY
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13. |
SESSION J: PREDICTING 0UTCOME |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 34,
Issue 1,
1992,
Page 33-35
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1992.tb11540.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1992
数据来源: WILEY
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14. |
SESSION K:EATING AND NUTRITION |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 34,
Issue 1,
1992,
Page 36-39
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1992.tb11541.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1992
数据来源: WILEY
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15. |
AUDIO‐VISUAL PROGRAM |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 34,
Issue 1,
1992,
Page 39-41
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1992.tb11542.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1992
数据来源: WILEY
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16. |
Effects Of Seat‐Surface Inclination On Postural Stability And Function Of The Upper Extremities Of Children With Cerebral Palsy |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 34,
Issue 1,
1992,
Page 40-48
Bruce A. McClenaghan,
Lori Thombs,
Morris Milner,
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摘要:
SUMMARYThis study investigated the effects of seat‐surface inclination on parameters of postural stability and functional use of the upper extremity. 10 non‐impaired children and 10 children with cerebral palsy, aged between four and 15 years, were studied. Seat‐suface inclinations of 0d̀, 5d̀ anteriorly and 5d̀ posteriorly were used as the experimental conditions. Significant differences were observed on most dependent measures between the two groups. The results suggest that anteriorly tilting the seats of children with cerebral palsy may disturb postural stability, without improving performance of the upper extremity.REŚUMŕEffets de l'inclinaison de surface de siège sur la stabilitŕ poslurale el la fonction des mains chez les enfants I.M.C.Cette ŕtude analyse les effets de l'inclinaison de surface des sièges sur les paramètres de la stabilitŕ posturale et 1'usage des mains. 10 enfants indemnes et 10 enfants I.M.C, agŕs de quatre a 15 ans, ont ŕtŕ ŕtudiŕs. Des inclinaisons de la surface de siège de 0±, 5± vers 1'avant et 5± vers 1'arrière, ont dŕfini les conditions expŕrimentales. Des differences significatives ont ŕtŕ observŕes sur la plupart des variables dŕpendantes entre les deux groupes. Les rŕsultats suggèrent que l'inclinaison antŕrieure du siège des enfants I.M.C peut altŕrer leur stabilitŕ posturale, sans amŕliorer pour autant les performances manuelles.ZUSAMMENFASSUNGEinfluß der Sitzneigung auf die Haltungsstabilitat und die Funktion der oberen Extremiteit bei Kindern mit CerebralpareseIn dieser Studie wird der Einfluß der Sitzneigung auf Parameter der Haltungsstabilitat und die Funktion der oberen Extremitat untersucht. 10 nicht behinderte Kinder und 10 Kinder mit cerebralparese, im Alter zwischen vier und 15 Jahren, wurden untersucht. Sitzneigungen von 0d̀, von 5d̀ nach vorne und 5d̀ nach hinten wurden getestet. Für die meisten Parameter wurden signifikante Unterschiede zwischen den beiden Gruppen gefunden. Die Ergebnisse zeigen, daß nach vorn geneigte Sitze die Haltungsstabilitat von Kindern mit Cerebralparese storen können, ohne die Funktion der oberen Extremitat zu verbessern.RESUMENEfectos de la inclinación de la superficie del asiento sobre la estabilidad postural y la función de las extremidades superiores en nin̈os con parálisis cerebralEste estudio investigo los efectos de la inclinación de la superficie del asiento sobre los parametros de la estabilidad postural y el uso funcional de la extremidad superior. Se estudiaron 10 nin̈os no patológicos y 10 con parálisis cerebral, de edad entre cuatro y 15 an̈os. Como condiciones experimentales se utilizaron Ia inclinación de Ia superficie del asiento de 0d̀ a 5d̀ hacia adelante y 5d̀ hacia atras. Se observaron diferencias significativas en las mediciones mas dependientes entre ambos grupos. Los resultados sugieren que la inclinación hacia adelante de los asientos en nin̈os con parálisis cerebral puede alterar la estabilidad
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1992.tb08561.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1992
数据来源: WILEY
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17. |
PRESENTING AUTHORS AND ABSTRACT NOS |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 34,
Issue 1,
1992,
Page 42-42
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1992.tb11543.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1992
数据来源: WILEY
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18. |
Postoperative Migration Of The Adductor Tendon After Posterior Adductor Transfer In Children With Cerebral Palsy |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 34,
Issue 1,
1992,
Page 49-54
Randall T. Loder,
Alan Harbuz,
David D. Aronson,
Christopher L. Lee,
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摘要:
SUMMARYThe adductor longus tendon was tagged with metallic markers after posterior adductor transfer in 17 children (33 hips) with cerebral palsy: 10 had spastic diplegia and seven had spastic quadriplegia. The average age at operation was 5 years 3 months, time of postoperative immobilization 5–7 weeks and average follow‐up 1 year 7 months. In 19 hips the tendon remained attached to the ischium, in 11 hips it pulled away from the ischium and in three hips the result was equivocal. The incidence of detachment was higher among diplegic children than quadriplegic children.RŕSUMŕMigration post opŕratoire du tendon adducteur après transfert du grand adducteur chez l'enfant I.M.C.Le tendon adducteur a ŕtŕ marquŕ par des ŕtiquettes mŕtalliques après transfert du grand adducteur chez 17 enfants I.M.C. (33 hanches): 10 prŕsentaient une diplŕgie spastique et sept une quadriplŕgie spastique. L'âge moyen à I'intervention ŕtait de 5 ans 3 mois, le dŕlai d'immobilisation postopŕratoire de 5,7 semaines el le suivi moyen d'un an sept mois. Le tendon restait fixŕ á I'ischion pour 19 hanches, il s'en ŕtait dŕtachŕ pour 11 hanches et le rŕsultat ŕtait douteux pour trois hanches. L'incidence de la dŕsinsertion ŕtait plus ŕlevŕe en cas de diplŕgie qu'en cas de quadriplŕgie.ZUSAMMENFASSUNGPostoperative Wanderung der Adduktorsehne nach posteriorer Verlagerung des Adduktor bei Kindern mit CerebralpareseBei 17 Kindern (33 Hüften) mit Cerebralparese, von denen 10 eine spastische Diplegie und sieben eine spastische Tetraplegie hatten, wurde, nach posteriorer Verlagerung des Adduktor longus, die Sehne des Adduktor mit metallischen Markern versehen. Das Durchschnittsalter bei der Operation war fünf Jahre und drei Monate, die postoperative Immobilisation betrug 5–7 Wochen und die durchschnittliche Nachuntersuchungszeit ein Jahr und sieben Monate. Bei 19 Hüften blieb die Sehne am Sitzbein, bei 11 Hüften löste sie sich vom Sitzbein und bei drei Hüften war das Ergebnis zweifelhaft. Bei den Kindern mit Diplgie kam as häufiger zu einer Ablösung als bei den Kindern mit Tetraplegie.RESUMENMigración postoperatoria del tendón del aductor despuŕs del trasplante del aductor posterior en niños con parálisis cerebralEl tendón largo del aductor fue marcado con marcadores metálicos despuŕs del trasplante del aductor posterior en 17 niños (33 caderas) con parálisis cerebral: 10 tenian diplejia espástica y siete cuadriplejia espástica. El promedio de edad en la operación era de 5 años y 3 meses, el periodo de inmovilización postoperatoria de 5, 7 semanas y el periodo de seguimiemto de 1 año y 7 meses. En 19 caderas el tendón permanecia adherido al isquion. En 11 caderas empujaba hacia afuera del isquion y en tres caderas el resultado fue equivoco. La incidencia de desinserci
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1992.tb08562.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1992
数据来源: WILEY
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19. |
Height Measurement Of Patients With Neuromuscular Disease And Contractures |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 34,
Issue 1,
1992,
Page 55-60
Freeman Miller,
Jan Koreska,
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摘要:
SUMMARYPatients with neuromuscular diseases frequently have joint contractures, which preclude standard measurements of standing height. Standing height, arm‐span, forearm and ulnar‐segment measurements were taken of 116 normal children without contractures. Measurement of the forearm segment had the highest correlation with standing height, but it requires a special ruler. Arm‐span measurement had good correlation with standing height, although this cannot be used if elbow or shoulder contractures are present; in such patients ulnar segment measurement can be used, but it has the lowest correlation with standing height.RŕSUMŕMesure de la taille chez les patients prŕsentant une affection neuro‐musculaire et des contracturesLes patients atteints d'affection neuro‐musculaires ont souvent des contractures articulaires qui empêchent la mesure de la taille debout. La taille debout, I'envergure, les mesures de I'avant‐bras et du cubitus ont ŕtŕ relevŕs chez 116 enfants normaux sans contracture. La mesure de longueur de I'avant‐bras prŕsentait la meilleure corrŕlation avec la taille debout, mais exige des règiles d'application. L'envergure prŕsentait une bonne corrŕlation avec la taille debout mais elle ne peut être utilisŕe en cas de contracture des coudes ou des ŕpaules; chez de tels sujets, la mesure du cubitus peut être utilisŕe mais elle prŕsente la plus faible corrŕlation avec la taille debout.ZUSAMMENFASSUNGBestimmung der Körpergröße bei Patienten mit neuromuskulärer Erkrankung und KontrakturenPatienten mir neuromuskulären Erkrankungen haben häufig Gelenkkontrakturen, die eine Größenbestimmung im Stehen ausschließen. Bei 116 gesunden Kindern ohne Kontrakturen wurden Länge, Armspanne, Unterarm und Ulnasegment gemessen. Die beste Korrelation bestand zwischen Unterarmlänge und Körpergröße, aber man braucht dazu ein Speziallineal. Die Armspanne zeigte eine gute Korrelation zur stehend gemessenen Körpergröße, sie kann aber bei Ellenbogen‐ und Schulterkontrakturen nicht verwendet werden. Bei diesen Patienten kann man die Messung des Ulnasegmentes heranziehen, das allerdings die geringstre Korrelation zur Körpergröße aufweist.RESUMENEstatura de pacientes con enfermedad neuromuscular y contracturasLos pacientes con enfermedades neuromusculares tienen con frecuencia contracturas a nivel de las articulaciones que dificultan la medición de la estatura en bipedestación. Se midió la estatura en bipedestación, la envergadura de brazos y del antebrazo y segmento cubital en 116 niños normales sin contracturas. La longitud del antebrazo tenia la más alta correlación con la estatura en bipedestación, pero requiere una regla especial. La envergadura tenía una buena correlación con la estatura de pie, si bien no puede ser usada si hay contracturas en codo o hombro. En estos pacientes puede ser usada si hay contracturas en codo o hombro. En estos pacientes puede usarse la longitud del segmento cubi
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1992.tb08563.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1992
数据来源: WILEY
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20. |
MRI Of the Brain, EEG Sleep Spindles and SPECT in the Early Diagnosis of Infantile Neuronal Ceroid Lipofuscinosis |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 34,
Issue 1,
1992,
Page 61-65
Pirkko Santavuori,
Raili Raininko,
Sanna‐Leena Vanhanen,
Jyrki Launes,
Kimmo Sainio,
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摘要:
SUMMARYTwo patients with infantile neuronal ceroid lipofuscinosis are presented whose clinical diagnosis was based on the typical clinical picture, together with absent sleep spindles and MRI findings (hypointense thalami and hyperintense periventricular white matter) as early as 18 months in one girl. In addition to a flat cortical SEP, these abnormalities appeared earlier than the typical ERG and VEP findings used previously for clinical diagnosis of this condition. MRI of the other patient showed the same changes and EEG sleep spindles were absent by two years.RŕSUMŕIRM du cerveau, fuseaux de sommeil á l'EEG et SPECT dans Ie diagnostic prŕcoce de la lipofuscinose cŕroïde infantileL'article rapporte le cas de deux enfants prŕsentant une lipofuscinose cŕroïde neuronale infantile. Le diagnostic clinique fut ŕtabli sur une allure clinique typique, ainsi que sur I'absence de fuseaux de sommeil et les donnŕes IRM (thalamus hypo‐denses et substance blanche pŕriventriculaire hyperdense) dès I'âge de 18 mois pour une fille. En addition á un SEP cortical plat, ces anomalies apparurent plus tôt que les donnŕes classiques ERG et PEV utilisèes antŕrieurement pour le diagnostic clinique de cette affection. L'IRM de I'autre patient rŕvŕlait les mêmes modifications et les fuseaux de sommeil à I'EEG ŕtaient absents à I'âge de deux ans.ZUSAMMENFASSUNGKernspinntomographie des Gehirns, Schlafspindeln im EEG und SPECT zur Frühdiagnose der infantilen neuronal CeroidlipofuszinoseEs werden zwei Patienten mit infantiler neuronaler Ceroidlipofuszinose vorgestellt, bei denen sich die Diagnose auf das typische klinische Bild in Verbindung mit fehlenden Schlafspindeln und mit Befunden im Kernspinntomogramm (verminderte Intensität des Thalamus und vermehrte Intensität der periventrikulären weißen substanz) stützte, die bei einem Mädchen bereits im Alter von 18 Monaten nachweisbar waren. Zusammen mit einem flachen kortikalen SEP traten diese Anomalien früher auf als die typischen ERG und VEP Befunde, die man früher für die Diagnose dieses Krankheitsbildes heranzog. Das Kernspinntomogramm des anderen Patienten zeigte dieselben Veränderungen und die Schlafspindeln fehlten im Alter von zwei Jahren.RESUMENImagen de Resonancia Magnŕtica Cerebral, husos de sueño en el EEG y SPECT en el diagnóstico precoz de la ceroide lipofuscinosis neuronal infantilSe presentan dos pacientes con ceroide lipofuscinosis neuronal infantil, cuyo diagnástico clinico se basaba en las caracteristicas clinicas tipicas, junto con ausencia de husos de sueño y hallazgos en la Resonancia Magnŕtica (talamos hipointensos e hiperintensidad de la substancia blanca periventricular) a la edad temprana de 18 meses en una niña. Además de unos Potenciales Corticales Sensoriales planos, estas anomalias aparecen antes que los típicos hallazgos en el ERG y los Potenciales Evocados Visuales, utilizados previamente en el diagnóstico clínico de esta enfermedad. La Resonancia Magnŕtica en el otro paciente mostró los mismos cambios y los hus
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1992.tb08564.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1992
数据来源: WILEY
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