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1. |
MEDICINE AND THE PEOPLE |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 16,
Issue 3,
1974,
Page 277-278
Ronald Mac Keith,
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1974.tb03337.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1974
数据来源: WILEY
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2. |
Communication Between Children and Doctors |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 16,
Issue 3,
1974,
Page 279-285
Dermod MacCarthy,
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摘要:
SUMMARYThe author gives a personal view on communication between paediatricians and child patients, and discusses ways in which this special relationship might be enhanced.RÉSUMÉL'auteur donne un point de vue personnel sur le dialogue entre pédiatres et jeunes patients et discute les aspects sous lesquels cette relation spéciale doit être renforcée.ZUSAMMENFASSUNGDer Autor stellt seine persönliche Ansicht über die Kommunikation zwischen dem Kinderarzt und seinen Patienten dar und diskutiert die Möglichkeiten, die zur Verbesserung dieser Beziehungen beitragen könnten.RESUMENEl autor da una visión personal sobre la comunicación entre pediatras y niños pacientes y discute los caminos en que ésta especial relación podría
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1974.tb03338.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1974
数据来源: WILEY
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3. |
Encephalopathia Myoclonica Infantilis (Kinsbourne) and Neuroblastoma in Children. A Report of Three Cases |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 16,
Issue 3,
1974,
Page 286-294
S. Brandt,
N. Carlsen,
P. Denting,
J. Helweg‐Larsen,
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摘要:
SUMMARYThree new cases of neuroblastoma with acute cerebellar encephalopathy in infants are reported and a survey of more than 20 cases is given. The relationship between this disease and the ‘ancing eye’ syndrome (or Kinsbourne's infantile myoclonic encephalopathy) is discussed. The authors feel that a neuroblastoma may be the causative factor in both diseases, since there is evidence that neuroblastomata spontaneously regress or mature into neural crest cells in early infancy. Because acute cerebellar encephalopathy may be associated with deterioration of mental function, all children with symptoms of cerebellar encephalopathy must be studied repeatedly in order to exclude a neuroblastoma.RÉSUMÉLes auteurs rapportent trois nouveaux cas avec encéphalopathie cérébelleuse aigue ainsi qu'une revue de plus de vingt cas de la littérature. La relation entre cette affection et le syndrome des ‘yeux dansant’ ou encéphalopathie myoclonique infantile est discutée. Les auteurs pensent qu'un neuroblastome ayant spontanément régressé ou évolué dans les cellules de la crête neurale peut être la cause d'encéphalopathie myoclonique infantile. Puisque celle‐ci peut entrainer une deterioration des fonctions mentales, tous les enfants présentant une telle atteinte doivent faire l'objet d'études systématiques pour éliminer un neuroblastome.ZUSAMMENFASSUNGEs wird über drei neue Fälle eines Neuroblastomsmitakutercerebelläref Enzephalopathie bei Kindern berichtet und ein Überblick über mehr als 20 publizierte Fälle gegeben. Die Beziehung dieses Krankheitskomplexes zu dem Syndrom der ‘tanzenden Augen’ oder der infantilen myoklonischen Enzephalopathie (von Kinsbourné beschrieben) wird diskutiert. Die Autoren sind der Ansicht, daβ ein Neuroblastom, das sich spontan zurückgebildet oder zu Zellen der embryonalen Neuralleiste umgebildet hat, als Ursache einer infantilen myoklonischen Enzephalopathie in Frage kommt. Da es zum Abbau geistiger Funktionen führen kann, müssen alle Kinder mit diesen Symptomen wiederholt untersucht werden, um ein Neuroblastom mit Sicherheit auszuschlieβen.RESUMENSe aportan tres nuevos casos de neuroblastoma con encefalopatía cerebelosa aguda en niños, y se da una revisión de más de 20 casos publicados. Se discute la relación de esta entidad patológica con el síndrome de ‘ojos danzante’ o encefalopatía mioclónica infantil (descrita por Kinsbourné). Los autores piensan que un neuroblastoma que regresó espontáneamente o que maduró en las células de la cresta neural, puede haber sido la causa de casos de encefalopatia mioclónica infantil. Puesto que puede causar alguna deterioración mental, todos los niños con estos síntom
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1974.tb03339.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1974
数据来源: WILEY
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4. |
The Value of Electroencephalography in the Diagnosis of Subacute Sclerosing Panencephalitis |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 16,
Issue 3,
1974,
Page 295-307
M. M. Ibrahim,
P. M. Jeavons,
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摘要:
SUMMARYThe diagnosis of subacute sclerosing panencephalitis (sspe) is often first suggested by the characteristiceegappearances. In this report of 17 patients (14 male, three female), the initialeegdiagnosis was correct in only 11 cases. The diagnosis ofsspewas proven by clinical, laboratory or pathological means in 16 cases and was disproven in one case. Unusualeegfindings included a high proportion of records with spikes, sharp waves and slow waves (six cases), asynchrony of the complexes (one case), intervals between complexes varying from 15 to 90 seconds (one case), lack of 1:1 ratio of jerks to complexes (where both were present), and variability in the morphology of the complexes in the sameeeg. One child showed apparently typical complexes but did not havesspe.The main reasons for failure to diagnosesspefrom the initialeegwere absence of complexes, masking by spikes, or unusual length of complexes or of the intervals between them.RÉSUMÉLe diagnostic de la panencéphalite sclérosante subaigüe (sspe) est souvent envisagée pour la premiere fois sur les aspects de L'eeg. Dans cette revue de 17 sujets (14 masculins et 3 féminins) le diagnosticeeginitial n'a été correct que dans 11 cas. Le diagnostic de lasspea été prouvé par la clinique, le laboratoire ou le contrôle anatomique dans 16 cas et infirmé dans le cas restant. Les manifestations inhabituelles de L'eegincluent une forte proportion d'enregistrements avec pointes, ondes pointues et ondes lentes (6 cas), l'asynchronisme des complexes (1 cas), les intervalles entre complexes variant de 15 a 90 secondes (1 cas), le manque de rapport 1:1 des bouffées sur les complexes lorsque tous deux étaient présents et la variabilité dans la morphologic des complexes sur le mêmeeeg. Chez un enfant, avec des complexes apparemment typiques, il n'y avait pas en fait desspe.Les principales raisons qui ont entrainé une erreur de diagnostic, à partir du premiereeg. ont été l'absence de complexes, le masquage des pointes, la longueur inhabituelle des complexes ou des intervalles les séparant.ZUSAMMENFASSUNGDie Diagnose der subakuten sklerosierenden Panenzephalitis (sspe) wird oft zuerst anhand charakteristischereeg‐Veränderungen gestellt. In diesem Artikel über 17 Patienten (14 männliche, 3 weibliche) stimmte die anfängliche EEC‐Diagnose nur in 11 Fällen. Die Diagnose dersspewurde durch klinische, laborchemische und pathologisch‐anatomische Untersuchungen in 16 Fällen bestätigt und nur in einem Fall widerlegt. Man sah folgende ungewöhnlicheeeg‐Befunde: Häufiges Auftreten von Spitzenpotentialen, scharfen und langsamen Wellen (in 6 Fällen), Asynchronie der Komplexe (in 1 Fall), Komplexintervalle zwischen 15 und 90 Sekunden (in 1 Fall), Fehlen des 1:1 Verhältnisses von myoklonischen Zuckungen zu Komplexen (wenn beide vorhanden waren) und Veränderung der Morphologie der Komplexe im selbeneeg. Ein Kind zeigte sehr typische Komplexe, hatte aber keinesspe.Der hauptsächliche Grund für eine Fehldiagnose bei dersspeaus dem ersteneegwar das Fehlen der Komplexe, die überlagerung von Spitzenpotentialen oder ungewöhnlich breite Komplexe oder groβe Komplexintervalle.RESUMENEl diagnóstico de la panencefalitis esclerosante subaguda es muy a menudo sugerido en primer lugar por el aspecto caracteristico deleeg. En esta comunicación de 17 pacientes (14 varones y 3 hembras), el diagnóstico inicial por eleegfue correcto solamente en 11 casos. El diagnóstico fue confirmado por medios clinicos, de laboratorio y de anatomía patológica en 16 casos y no fue probado en un caso. Los hallazgoseegno usuales incluyeron una alta proporción de trazados con spikes, ondas sharp y ondas lentas (6 casos), asincronía de los complejos (1 caso), variación de los intervalos entre los complejos de 15 a 90 segundos (1 caso), falta de la relación 1:1 de las sacudidas con los complejos (cuando ambos estaban presentes) y variabilidad en la morfología de los complejos en el mismoeeg. Un niño mostraba complejos aparentemente típicos pero no padecía la enfermedad.Las principales razones del fallo del diagnóstico por eleeginicial fueron: ausencia do complejos, enmascaramiento de los spikes o bien lon
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1974.tb03340.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1974
数据来源: WILEY
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5. |
The Effect of Hypoxia and Hypoglycaemia on the Brain of the Newborn Human Infant |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 16,
Issue 3,
1974,
Page 308-319
A. D. Griffiths,
K. M. Laurence,
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摘要:
SUMMARYBrain sections were studied from 34 infants who died following an episode of clinical hypoxia in the perinatal period. They were divided into two groups of 17 each depending on the additional presence or absence of a recorded episode of hypoglycaemia. Attention was confined mainly to alterations of the neurones in the grey matter.Histologically, both groups of infants, who had been exposed to essentially similar degrees of hypoxia, were characterised by the presence of ‘ischaemic’ nerve‐cell change, the cells involved being shrunken with hyperchromatic cytoplasm and pyknotic nuclei. The distribution of these changes was similar, with predominant involvement of the brain‐stem nuclei, dentate nucleus, thalamus and Ammon's horn. Involvement of the cerebral cortex was less common. The frequency and severity of these changes at the various sites differed slightly but not significantly between the two groups.It appears that in infants who suffer hypoxia in the newborn period, exposure to a limited degree of hypoglycaemia produces no histological evidence of central nervous system damage over and above that produced by the hypoxia.RÉSUMÉDes coupes cérébrales ont étéétudiées chez 34 nouveaux‐nés morts à la suite d'un épisode d'hypoxie clinique durant la période néo‐natale. Us ont été divisés en deux groupes de 17, selon la présence ou l'absence d'un épisode associé et mis en évidence d'hypoglycémie. L'étude a été concentrée sur les altérations des neurones de la substance grise.Histologiquement, chez les deux groupes d'enfants, exposés au même degré d'hypoxie, on a observé des modifications des cellules nerveuses de type ‘ischémique’, les cellules altérées étant rétrécies avec un cytoplasme hyperchromatique et des noyaux pycnotiques. La répartition de ces modifications était identique, prédominant dans les noyaux du tronc cérébral, le noyau dentelé, le thalamus et la come d'Ammon. L'atteinte du cortex cérébral était moins fréquente. La fréquence et la gravité de ces modifications dans les différents sièges lésionnels présentaient des différences légères mais non significatives entre les deux groupes.II semble done que l'exposition à un degré léger d'hypoglycémie pendant la période néo‐natale n'ajoute pas de lésions du système nerveux central à celles qui sont produites par une hypoxie concomittante.ZUSAMMENFASSUNGEs wurden Hirnschnitte von 34 Kindern untersucht, die in der Perinatalperiode nach einer Episode klinischer Hypoxie gestorben waren. In Abhängigkeit vom zusätzlichen Vorhandensein oder Fehlen einer registrierten Hypoglykämie wurden sie in zwei Gruppen von je 17 Kindern geteilt. In der Hauptsache lag das Interesse bei den Veränderungen der Neurone der grauen Hirnsubstanz.Beide Gruppen der Kinder, die einem grundsätzlich gleichen Ausmaβ von Hypoxie ausgestezt waren, waren histologisch charakterisiert durch eine ‘ischämische’ Nervenzellveränderung, bei der die Zellen geschrumpft sind und ein hyperchromatisches Zytoplasma und einen pyknotischen Kern aufweisen. Die Verteilung dieser Veränderungen war gleichmäβig, wobei die Hirnstammkerne, der Nucleus dentatus, der Thalamus und das Ammonshorn vorwiegend betroffen waren. Die Groβhirnrinde war seltener beteiligt. Die Häufigkeit und Schwere der Veränderungen an den verschiedenen Stellen differierten nur leicht und nicht significant zwischen den beiden Gruppen.Offenbar wird durch eine Hypoglykämie begrenzten Ausmaβes während der Neugeborenenperiode der Schaden am ZNS, der durch eine gleichzeitige Hypoxie verursacht wird, nicht weiter vergröβert.RESUMENSe estudiaron cortes de cerebro de 34 niños que murieron tras un episodio de hipoxia clinica en el periodo perinatal. Fueron divididos en dos grupos de 17 según hubiera o no un episodio de hipoglucemia. Se puso atención especialmente en las alteraciones de las neuronas de la substancia gris. Histológicamente, ambos grupos de niños que habían sido expuestos a grados de hipoxia esencialmente similares, se caracterizaron por la presencia de un cambio neuronal ‘isquémico’ con las células afectadas retraídas, con un citoplasma hipercrómico y núcleos picnóticos. La distribución de estos cambios era similar, con afectación predominante de los núcleos del tronco, núcleo dentado, tálamo y asta de Ammon. La afectación del córtex cerebral era menos corriente. La frecuen
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1974.tb03341.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1974
数据来源: WILEY
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6. |
Brain Changes in Newborns from an Intensive Care Unit |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 16,
Issue 3,
1974,
Page 320-328
Margaret L. Grunnet,
Richard G. Curless,
Patrick F. Bray,
August L. Jung,
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摘要:
SUMMARYA study of the brains of 105 newborns (82 pre‐term and 23 term infants), who failed to survive after treatment for severe respiratory distress in an intensive care unit, revealed that 63 of the pre‐term infants died as a result of subependymal germinal plate hemorrhage. Additional lesions were found in the cerebral cortex, hippocampus, cerebral white matter and cranial nerve nuclei. The clinical course of 25 of the 105 infants was studied intensively. In these infants the severity of the lesions appeared to correlate roughly with the length of survival under anoxic and acidotic conditions.The data indicate the importance of determining the fundamental etiology of the germinal plate hemorrhage, of searching for new therapeutic approaches to attack this problem, and of planning follow‐up studies of those infants who survive.RÉSUMÉL'étude des cerveaux de 105 nouveaux‐nés (82 prématurés et 23 nés a terme) n'ayant pas survécu à un traitement pour détresse respiratoire sévère dans une unité de soins intensifs, a montré que 63 des prématurés sont morts à la suite d'une hémorragie de la plaque germinatif dans la région sous‐ependymaire. Des lesions associées ont été trouvées dans le cortex cérébral, l'hippocampe, la substance blanche cérébrale et les noyaux des nerfs crâniens. L'évolution clinique de 25 des 105 nouveaux‐nés a étéétudiée très soigneusement. Chez ces nouveaux‐nés, la gravité des lésions est grossièrement corrélée avec la durée de la survie en état anoxique et acidosique.Ces données montrent l'importance de déterminer l'étiologie principale des hémorragies de la plaque germinatif dans la région sous‐ependymaire de rechercher de nouvelles approches thérapeutiques pour aborder ce problème et d'entreprendre des études longitudinales chez les suvivants.ZUSAMMENFASSUNGEine Untersuchung an den Gehirnen von 105 Neugeborenen (82 Frühgeborene und 23 reife Neugeborene), die in einer Intensivstation wegen eines schweren RDS behandelt worden waren und nicht überlebt hatten, ergab, daβ 63 der Frühgeborenen an einer periventrikulären Hirnblutung gestorben waren. Weitere Läsionen fanden sich im Cortex, Hippocampus, in der weiβen Substanz und in den Hirnnervenkernen. Der klinische Verlauf wurde bei 25 der 105 Kinder sehr genau untersucht. Bei diesen Kindern schien das Ausrnaβ der Läsionen ungefähr in Korrelation mit der Dauer der Überlebenszeit unter anoxischen und azidotischen Bedingungen zu stehen.Die Befunde zeigen, daβ es sehr wichtig ist, die grundlegende Ursache für die periventrikuläre Hirnblutung zu finden, neue therapeutische Maβnahmen zur Bekämpfung
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1974.tb03342.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1974
数据来源: WILEY
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7. |
A Developmental Study of the Asymmetrical Tonic Neck Reflex |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 16,
Issue 3,
1974,
Page 329-335
Carol Parr,
Donald K. Routh,
Marcia T. Byrd,
Julia McMillan,
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摘要:
SUMMARYThe asymmetrical tonic neck reflex (atnr) was elicited in 84 normal children aged between three and nine years. The children were positioned on all‐fours and the head was placed first in the mid‐line, then rotated to the right and finally to the left; the positions of the ipsilateral and contralateral elbows were then measured with a goniometer. Theatnrwas demonstrated in all the children and showed no systematic change with increasing age. When instructed to do so, the children in all age‐groups were able to lessen the amount of reflex movement, but not to eliminate it completely. Some tentative norms for the physical examination of theatnrin children are provided.RÉSUMÉLe réflexe tonique asymétrique du cou (atnr) a été sollicité chez 84 enfants normaux de trois à neuf ans. Les enfants étaient à quatre pattes, la tête placée dans la ligne moyenne puis tournée vers la droite et finalement vers la gauche. Les ouvertures des coudes ipsilatéraux et contra‐latéraux étaient alors mesurées à l'aide d'un goniomètre. L'atnrétait present chez tous les enfants de tous les groupes sans changement avec l'âge. Quand on le leur demandait, les enfants de tous les groupes pouvaient diminuer l'importance du mouvement réflexe sans le supprimer complètement. Quelques indications de normes pour la recherche clinique de L'atnrchez l'enfant sont indiquées.ZUSAMMENFASSUNGDer asymmetrisch tonische Halsreflex (atnr) wurde bei 84 normalen Kindern im Alter zwischen drei und neun Jahren ausgelöst. Die Kinder wurden in Vierfüβerstellung gebracht und der Kopf aus Mittelposition erst nach rechts dann nach links gedreht: die Positionen der ipsi‐und kontralateralen Ellenbogen wurde mit einem Goniometer gemessen. Deratnrkonnte bei alien Kindern ausgelöst werden und zeigte mit zunehmendem Alter keine Veränderung. Alle Kinder waren in der Lage, auf Anweisung die Stärke der Reflexbewegung herabzusetzen, jedoch nicht vollständig auszuschalten. Es werden einige empirische Normen für die physikaliche Untersuchung desatnrbei Kindern gegeben.RESUMENSe estudió el reflejo tónico del cuello asimétrico en 84 niños normales de edad entre 3 y 9 años. Fueron colocados a 4 patas y la cabeza primero en la línea media, y después girada hacia la derecha y finalmente hacia la izquierda, midiéndose con un goniómetro el ángulo del codo homolateral y contralateral. El reflejo se demostró en todos niños de los 4 grupos de edad y no mostró ningún cambio sistemático al sumentar la edad. Cuando se les enseñó a hacerlo los niños de todos los grupos eran capaces de disminuir la cantidad de movimiento reflejo, pero sin eliminarlo completamente. Se dan algun
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1974.tb03343.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1974
数据来源: WILEY
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8. |
Treatment of the Neuropathic Bowel by Electrical Stimulation of the Rectum |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 16,
Issue 3,
1974,
Page 336-339
Francis Katona,
Herbert B. Eckstein,
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摘要:
SUMMARYSeven children with myelomeningocele, neuropathic bladder and neuropathic bowel, none of whom had spontaneous bowel movements, were treated by internal electrical stimulation of the rectum. All seven achieved remarkable improvement in bowel function. It is not possible to make a final assessment of this method of treatment, but the preliminary trials suggest that it may be of great benefit in the achievement of bowel function by children with paraplegia.ZUSAMMENFASSUNGSieben Kinder mit Myelomeningocele, neuropathischer Blase und neuropathischem Darm wurden mit Elektrostimulation des Rektums behandelt. Keines der Kinder hattevorher spontane Darmbewegungen gehabt. Alle erreichten eine bemerkenswerte Besserung der Darmfunktion. Eine endgültige Bewertung dieser Behandlungsmethode ist noch nicht möglich, doch lassen die bisherigen Versuche vermuten, daβ sie von groβem Wert sein könnte, bei Kindern mit Paraplegie eine Darmfunktion zu erreichen.RESUMENSiete niños con mielomeningocele, vejiga neuropática e intestino neuropático, ninguno de los cuales tenia movimientos intestinales espontáneos, fueron tratados con estimulación eléctrica del recto. Los siete consiguieron una notable mejoría en la función intestinal. No puede darse una valoración final de este método, pero los ensayos previos sugieren que puede ser de gran provecho para la función intestinal en niño
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1974.tb03344.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1974
数据来源: WILEY
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9. |
Depression in Pre‐pubertal Children |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 16,
Issue 3,
1974,
Page 340-349
Philip Graham,
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摘要:
SUMMARYThe concept of depression in childhood is reviewed. It is suggested that it would be unhelpful to assume readily that sadness in a child is due to a form of depressive illness; usually mood alteration occurs as a reaction to environmental circumstances which are affecting the child in a more or less obvious way. Emotional and behaviour disorders are difficult to classify in pre‐school children, and management should involve understanding the family situation and the child's own temperament. In school‐age children, there is a lack of evidence either from epidemiological or follow‐up studies that the common emotional and behaviour disorders have anything in common genetically with adult depressive illness. ‘Pure’ depression is rare in pre‐pubertal children, and manic depressive psychosis is even more rare.It is suggested that the frequent use of anti‐depressants in the pre‐pubertal period cannot be justified in the light of the available evidence, but that more clinical research is needed to elucidate both the mechanisms of reactive disorders in childhood and the most appropriate management for them.RÉSUMÉLes auteurs étudient le concept de depression dans l'enfance. La tristesse chez un enfant ne peut pas être rapidement reliée à une affection depressive car les modifications de l'humeur surviennent fréquemment en réaction aux circonstances d'environnement qui affectent l'enfant. Les troubles émotifs et comportementaux chez les enfants d'âge pré‐scolaire sont difficiles à classer et le traitement nécessite une compréhension de la situation familiale et du propre tempérament de l'enfant. Chez l'enfant d'âge scolaire, rien ne vient confirmer que les troubles habituels émotifs et comportementaux aient une origine génétique commune avec la maladie dépressive de l'adulte. Une dépression ‘pure’ peut survenir chez les enfants d'âge pré‐pubertaire mais elle est rare et la psychose maniacodépressive est encore plus exceptionnelle.II est suggéré que l'usage des anti‐dépresseurs dans la préiode pré‐pubertaire ne peut être justifié et que des recherches cliniques complémentaires sont nécessaires pour élucider les mécanismes des troubles réactionnels de l'enfance et la façon la plus appropriée de les traiter.ZUSAMMENFASSUNGEs wird ein überblick über die Depressionen im Kindesalter gegeben, Traurigkeit kann bei einem Kind nicht gleich als Zeichen einer depressiven Erkrankung gewertet werden, da Stimmungsschwankungen gewöhnlich als Reaktion auf Umwelteinflüsse, die das Kind beeindrucken, auftreten. Emotions‐und Verhaltensstörungen bei Vorschulkindern lassen sich schlecht einordnen, und die Behandlung sollte darauf ausgerichtet sein, die Familien‐situation und das Temperament des Kindes selbst zu berücksichtigen. Bei Kindern im Schulalter gibt es keinerlei Hinweis dafür, daβ die gewöhnlichen Emotions‐und Verhaltensstörungen irgendwelche genetischen Parallelen zu der depressiven Erkrankung des Erwachsenen haben. ‘Reine’ Depression kann bei Vorschulkindern auftreten, aber sie ist selten und eine manisch‐depressive Psychose ist noch seltener.Die Autoren sind der Ansicht, daβ eine Anwendung von Antidepressiva in der präpubertären Phase nicht gerechtfertigt ist und daβ weitere klinische Untersuchungen erforderlich sind, um sowohl über den Mechanismus reaktiver Störungen im Kindesalter als auch über deren beste Behandlungsformen Klarheit zu bekommen.RESUMENSe revisa el concepto de depresión en la infancia. La tristeza en un niño no debe ser interpretada con facilidad como debida a una enfermedad depresiva, ya que el estado de ánimo alterado ocurre como una reacción a circunstancias ambientales que afectan al niño. Es dificil clasificar las alteraciones emocionales y del comportamiento en niños de edad preescolar, y su tratamiento debe incluir una comprensión de la situación familiar y del temperamento del mismo niño. En niños en edad escolar hay una falta de evidencia de que las alteraciones emotivas y del comportamiento corrientes, tengan algo en común genéticamentc con la enfermedad depresiva del adulto. La depresión ‘pura’ ocurre en el niño pre‐puber, pero es rara y la psicosis maniaco‐depresiva es aún más rara.Se sugiere que el uso de antidepresivos en el período pre‐puberal puede no estar justificado y que se necesita más inv
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1974.tb03345.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1974
数据来源: WILEY
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10. |
Mental Handicap in Rhodesian African Children |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 16,
Issue 3,
1974,
Page 350-355
J. H. M. Axton,
L. F. Levy,
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PDF (414KB)
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摘要:
SUMMARYA retrospective analysis is presented of the aetiology of mental handicap in 212 Rhodesian African children. In 23 per cent the cause of the mental retardation was primary (present at birth), in 27 per cent there was a well‐documented acquired cause and in the remaining 50 per cent the aetiology was unknown. The findings are discussed in relation to social and medical conditions in Rhodesia, and an outline is given of the authors' approach to the retarded child in Rhodesia.RÉSUMÉLes auteurs présentent une analyse rétrospective du retard mental chez 212 enfants africains de Rhodésie. Dans 23 pour cent des cas, la cause du retard mental était primitive (présente à la naissance), dans 27 pour cent des cas, on a relevé une cause acquise bien precise et l'origine est restée inconnue dans 50 pour cent des cas. Ces fails sont discutés en function des conditions sociales et médicales de Rhodésie et un aperçu est donné de l'approche par les auteurs des enfants retardés de Rhodésie.ZUSAMMENFASSUNGEs wird über eine retrospektive Analyse der ätiologie geistiger Retardierung bei 212 afrikanischen Kindern in Rhodesien berichtet. Bei 23 Prozent bestand eine primäre Ursache der geistigen Retardierung (bei Geburt vorhanden), bei 27 Prozent war sie gut dokumentiert erworben und bei den restlichen 50 Prozent war die Ätiologie unbekannt. Die Befunde werden hinsichtlich der sozialen und medizinschen Bedingungen in Rhodesien diskutiert. Es wird berichtet, welche Zugangsmöglichkeiten der Autor zu den retardierten Kindern in Rhodesien hat.RESUMENSe presenta un análisis retrospectivo de la etiología del retraso mental en 212 niños africanos de Rhodesia. En un 23 por ciento la causa del retraso mental era primaria (presente al nacer), en un 27 por ciento había una causa adquirida bien documentada y en el restante 50 por ciento la etiología era desconocida. Los hallazgos se discuten en relación con las condiciones sociales y médicas de Rhodesia, y se da un esbozo del estudio realizadα por los autores sob
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1974.tb03346.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1974
数据来源: WILEY
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