|
1. |
ADVANTAGES AND DISADVANTAGES |
|
Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 18,
Issue 2,
1976,
Page 143-144
Ronald Mac Keith,
Preview
|
PDF (75KB)
|
|
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1976.tb03622.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1976
数据来源: WILEY
|
2. |
Clinical Aspects and Long‐term Prognosis of Intracranial Tumours in Infancy and Childhood |
|
Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 18,
Issue 2,
1976,
Page 145-159
Flemming Gjerris,
Preview
|
PDF (922KB)
|
|
摘要:
SUMMARYThe long‐term prognosis in 316 children (aged 0–14 years), in whom intracranial tumour was diagnosed during the years 1935 to 1959, has been evaluated. 196 patients survived for longer than four weeks after diagnosis or operation, and a total of 74 patients survived to follow‐up after an observation period of 15 to 40 years.The prognosis for children with intracranial tumour is dependent on the age at which the diagnosis is made—the older the child the greater his chance of survival. However, in this study, the older age‐group (10 to 14 years) also had the greatest number of recurrences after more than 10 years. A clinical history of more than six months is associated with a better prognosis.Long‐term survival was independent of whether the tumour was supratentorial or infratentorial, but all patients with deep cerebral tumours and brainstem tumours died within the observation period. Patients with intrapontine tumours had a very poor quality of life up to the time of death, whereas the majority of patients who survived for more than one year before recurrence were almost free from symptoms during the interval.RÉSUMÉAspects cliniques et pronostic à long terme des tumeurs intrâcrdniennes de la première et seconde enfanceLe pronostic à long terme chez 316 enfants (âgés de zéro à 14 ans), chez qui une tumeur intra‐crânienne avait été diagnostiquée durant les années 1935–1939 a étéévalue. 196 sujets survécurent plus de quatre semaines après le diagnostic et l'intervention; un total de 74 sujets survivaient après une période d'observation de 15 à 40 ans.Le pronostic de ces tumeurs intracrâniennes dépend de l'âge auquel le diagnostic est porté: plus âgé est l'enfant, plus grandes sont ses chance de survie. Cependant, dans cette étude, le groupe d'âgé le plus élevé (10 à 14ans) a présenté le plus grand nombrede récidives après plus de dix ans Une histoire clinique de plus de six mois accorde un meilleur pronostic.La survie à long terme a été indépendante du siège supra ou infratentorial de la tumeur mais tous les sujets avec tumeur cérébrale profonde et tumeur du tronc cérébral sont morts durant la période d'observation. Les sujets atteints de tumeurs protubérantielles ont une très pauvre qualité de vie jusqu'à la mort alors que la majorité des sujets ayant survécu plus d'un an avant la récidive n'ont manifesté pratiquement pas de symptômes pathologiques durant l'intervalle.ZUSAMMENFASSUNGKlinische Aspekte und Langzeitprognosen bei intrakraniellen Tumoren im Säuglings‐ und KleinkindesalterEs wurde die Langzeitprognose für 316 Kinder (zwischen 0 bis 14 Jahren) gestellt, bei denen in den Jahren 1935–1959 ein intrakranieller Tumor diagnostiziert worden war. 196 Patienten überlebten länger als vier Wochen nach der Diagnosestellung/Operation, und insgesamt 74 Patienten überlebten und wurden über eine Beobachtungszeit von 15 bis 40 Jahren hinaus kontrolliert.Die Prognose der Patienten mit intrakraniellen Tumoren hängt ab vom Alter, in dem die Diagnose gestellt wird—je älter das Kind, desto größer ist seine Überlebenschance. Jedoch hatten bei dieser Studie auch die höheren Altersgruppen (10 bis 14 Jahre) die höchste Rezidivquote nach mehr als 10 Jahren. Ein klinischer Verlauf über mehr als sechs Monate bedeutet eine bessere Prognose.Eine lange Überlebenszeit war nicht davon abhängig, ob der Tumor supra‐ oder infratentoriell war, aber alle Patienten mit basalen cerebralen Tumoren und Hirnstammtumoren starben innerhalb der Beobachtungszeit. Patienten mit Ponstumoren mußten bis zum Tod sehr leiden; dagegen war die Mehrzahl der Patienten, die im ersten Jahr rezidivfrei blieben, während des Intervalls so gut wie frei von Symptomen.RESUMENAspeetos clinicos y pronóstico a largo plazo en tumores intracreneales en el lactante y en el niñoSe ha evaluado el pronóstico a largo plazo en 316 niños (edad de 0al4 años), en los cuales se había diagnosticado un tumor intracreneal durante los años 1935–1959 196 pacientes sobrevivieron más aliá de cuatro semanas después del diagnóstico/operación, y un total de 74 pacientes sobrevivieron a lo largo de un periodo de observación de 15 a 40 años.El pronóstico para los pacientes con tumor intracraneal está en dependencia con la edad en la cual el diagnóstico se hizo: cuanto mayor es el niño mayor es la posibilidad de sobrevivencia. Sin embargo en este estudio, el grupo de mayor edad (10 a 14 años) tuvo también el mayor número de recurrencias despúes de más de 10 años. Una historia clínica de más de seis meses está asociada con un pronóstico mejor.Una supervivencia a largo plazo fué independiente de si el tumor era supratentorial o infratentorial, pero todos los pacientes con tumores cerebrales profundos o tumores de tronco cerebral, murieron dentro del período de observación. Los pacientes con tumores intrapontinos tuvieron una cualidad de vida muy pobre hasta su muerte, mientras que la mayoría de los pacientes q
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1976.tb03623.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1976
数据来源: WILEY
|
3. |
Agenesis of the Corpus Callosum Revealed by Computerized Tomography |
|
Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 18,
Issue 2,
1976,
Page 160-166
A. David Rothner,
Paul M. Duchesneau,
Meredith Weinstein,
Preview
|
PDF (1517KB)
|
|
摘要:
SUMMARYComputerized tomography is a new, safe, non‐invasive method of diagnosing intracranial disorders. It has been used in the detection of intracranial tumors, hydrocephalus, hemorrhages, atrophy, abscesses and subdural hematomata.Two cases of agenesis of the corpus callosum are presented, in which the diagnosis was made or confirmed by computerized tomography. The embryology, clinical course and radiological aspects of the disorder are reviewed.RÉSUMÉAgénésie du corps calleux diagnostiqué par tomographic programméeLa tomographic programmée est une méthode nouvelle, sûre, anodine, de diagnostic des troubles intra‐crâniens. Elle a été utilisée dans la détection des tumeurs intra‐crâniennes, de l'hydrocéphalie, des hémorragies, de l'atrophie, des abcès et des hématomes sous‐duraux.Deux cas d'agénésie du corps calleux diagnostiqués par tomographic programmée sont présentés. L'embryologie, l'évolution clinique et les aspects radiologiques du trouble sont étudiés.ZUSAMMENFASSUNGAgenesie des Corpus callosum, diagnostiziert mit komputerisierter TomographicDie komputerisierte Tomographic ist eine neue, sichere und nicht invasive Methode zur Diagnostik intrakranieller Störungen. Sie wurde angewandt zur Feststellung intrakranieller Tumoren, des Hydrozephalus, von Hämorrhagien, Atrophie, Abszessen und subduralen Hämatomen.Es werden zwei Fälle von Agenesie des Corpus callosum, diagnostiziert mit komputerisierter Tomographic, vorgestellt. Die Embryologie, der klinische Verlauf und die radiologischen Aspekte dieser Störung werden ausführlich behandelt.RESUMENAgenesia del cuerpo calloso diagnosticado por medio de la tomografía cotnputadorizadaLa tomografía computadorizada es un método nuevo, inocuo y no invasivo para el diagnóstico de alteraciones endocraneanas. Se ha usado en la detección de tumores intracraneales, hidrocefalia, hemorragias, atrofia, abcesos y hematomas subdurales.Se presentan dos casos de agenesia del cuerpo calloso diagnosticados por medio de la tomografía computadorizada. Se revisan la embriología, el curso clí
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1976.tb03624.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1976
数据来源: WILEY
|
4. |
The Functions and The Training Of a Paediatric Neurologist |
|
Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 18,
Issue 2,
1976,
Page 167-172
J. A. R. Tibbies,
Preview
|
PDF (333KB)
|
|
摘要:
SUMMARYA total of 2018 office referrals of children with neurological problems is compared with 635 adult neurological referrals in the same Canadian city. Data of children and adults admitted to hospital with neurological problems are also compared. It is suggested that the different types of caseload encountered justify changes in the training programs for paediatric neurologists.RÉSUMÉUn total de 2018 consultations externes de neuropédiatrie sont comparées à 635 consultations externes neurologiques d'adulte dans une même ville du Canada. Les données concernant les enfants et les adultes admis à l'hôpital pour raison neurologique sont également comparées. Il est suggéré que les différents types de cas rencontrés justifient des transformations dans les programmes de formation des neuropédiatres.ZUSAMMENFASSUNGEs werden insgesamt 2018 Überweisungen zum Kinderneurologen verglichen mit 635 Überweisungen zum Erwachsenenneurologen in derselben Stadt in Kanada. Außerdem werden die Befunde von Kindern und Erwachsenen verglichen, die mit neurologischen Symptomen im Krankenhaus aufgenommen wurden. So wird festgestellt, daß die vielen verschiedenen Fälle, die dabei gesehen wurden, Änderungen in der Ausbildung für pädiatrische Neurologie rechtfertigen.RESUMENSe comparan un total de 2018 referencias oficiales en neurologia pediátrica con 635 referencias neurológicas de adultos en la misma ciudad del Canadá. Se comparan también los datos entre niños y adultos ingresados en el hospital con problemas neurológicos. Se sugiere que los diferentes tipos encontrados en la casuística proporcionan la justificación para cambios en los programas de entren
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1976.tb03625.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1976
数据来源: WILEY
|
5. |
Opening Windows into a Child's Mind |
|
Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 18,
Issue 2,
1976,
Page 173-181
Janet Goodall,
Preview
|
PDF (1071KB)
|
|
摘要:
SUMMARYChildren may not know, or cannot tell, what is causing their psychosomatic symptoms. Methods are outlined which may help paediatricians to see what goes on in children's minds and also help children to express it. For some children, such expression may itself be healing: for others, further help will be needed. Interested paediatricians will learn to distinguish between these groups.RÉSUMÉOuverture dans l'esprit de l'enfantQuand les enfants présentent des symptomes psychosomatiques, ils peuvent n'être pas capables d'exprimer ce qui les cause. Les façons dont le pédiatre peut aider les enfants à exprimer leur peur et leur crainte sont brièvement soulignées. Pour quelques enfants, de tels moyens peuvent être suffisants. Pour d'autres, une aide supplémental peut être nécessaire. Le pédiatre intéressé devra apprendre à distinguer entre ces groupes.ZUSAMMENFASSUNGÖffnende Fenster in die Gedankenwelt eines KindesWenn sich Kinder mit psychosomatischen Symptomen präsentieren, mögen sie nicht wissen oder nicht in der Lage sein zu sagen, was diese verursacht. Es werden kurz Wege aufgezeigt, auf denen der Pädiater den Kindern helfen kann, ihre Befürchtungen und Ängste auszusprechen. Für einige Kinder mag schon ein solches Aussprechen heilsam sein. Für andere hingegen bedarf es weiterer Hilfe. Der daran interessierte Pädiater kann lernen, zwischen diesen Gruppen zu unterscheiden.RESUMENAbriendo ventanas en la mente de un niñoCuando los niños presentan síntomas psico‐somáticos, pueden no saber o no ser capaces de explicar qué es lo que los causa. Se subrayan brevemente los vías en las cuales el pediatra puede ayudar a los niños a expresar sus temores y ansiedades. Para algunos niños, est expresión puede ser por si misma curativa. Para otros, será necesaria una mayor ayuda. El pediatra interesado aprend
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1976.tb03626.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1976
数据来源: WILEY
|
6. |
Individual Differences in Infants' Sleep |
|
Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 18,
Issue 2,
1976,
Page 182-188
J. Dittrichová,
K. Paul,
J. Vondráček,
Preview
|
PDF (451KB)
|
|
摘要:
SUMMARYIndividual differences in sleep patterns were repeatedly studied in 22 infants in a residential unit for mothers and babies at two, six, 12 and 20 weeks of age. Electroencephalogram, horizontal and vertical electro‐oculogram, electromyogram of chin muscle, and respiration and body movements were recorded during the first two sleep cycles. The age factor was significant in all variables studied. The infants' individuality was significant in (1) the frequency of respiration during quiet sleep, (2) the frequency of rapid eye movement during paradoxical sleep, (3) the occurrence of regular EEG activity during paradoxical sleep, and (4) body movements during paradoxical sleep. Individual differences in these sleep variables persisted with considerable stability during the first five months of life.ZUSAMMENFASSUNGIndividuelle Unterschiede im Schlafverhalten bei SäuglingenIn einer Aufenthaltseinheit für Mütter und Babys wurden die individuellen Unterschiede des Schlafmusters bei 22 Säuglingen wiederholt untersucht im Alter von zwei, sechs, 12 und 20 Wochen. Das Elektroencephalogramm, das horizontale und vertikale Elektrooculogramm, das Elektromyogram der Kinnmuskulatur und Atmung und Körperbewegungen wurden während der ersten zwei Schlafzyklen aufgezeichnet.Der Altersfaktor war in alien untersuchten Parametern significant. Die Individualität der Säuglinge war signifikant (1) in der Atemfrequenz während des ruhigen Schlafes, (2) in der Frequenz der schnellen Augenbewegungen während des paradoxen Schlafes, ebenso wie (3) das Auftreten regulärer EEG‐Aktivität während des paradoxen Schlafes und (4) die Körperbewegungen während des paradoxen Schlafes. Die individuellen Unterschiede dieser Schlafparameter persistierten mit beträchtlicher Stabilität während der ersten fünf Lebensmonate.RESUMENDiferencias individuates en el sueño de ladantesSe estudiaron repetidamente las diferencias individuales en los esquemas de sueño en 22 lactantes en una unidad residencial para madres y niños a las dos, seis, 12 y 20 semanas de edad. Se registraron electroencefalogramas, electro‐oculograma horizontal y vertical, electromiograma de los musculos del mentón y los movimientos respiratorios y corporales durante los dos primeros ciclos del sueño.El factor edad fue significativo en todas las variables estudiadas. La individualidad en los lactantes era significativa en (1) la frecuencia de la respiración durante el sueño tranquilo, (2) la frecuencia de los movimientos rápidos oculares durante el sueño paradójico, (3) la aparición de una actividad regular EEG durante el sueño paradójico, y (4) los movimientos corporales durante el sueño paradójico. Las diferencias individuales en estas variables del sueño persistieron con considerable estabilidad
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1976.tb03627.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1976
数据来源: WILEY
|
7. |
Epilepsy: a Neurological Complication of Thalidomide Embryopathy |
|
Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 18,
Issue 2,
1976,
Page 189-197
J. B. P. Stephenson,
Preview
|
PDF (664KB)
|
|
摘要:
SUMMARYThe possibility of epilepsy resulting from maternal thalidomide ingestion was investigated by obtaining a telephoned neurological history from all suspect families in the United Kingdom in which the specific diagnosis was uncertain. The annual incidence in the first seven years of life was found to be five times the figure for the general population, and the prevalence of active epilepsy is significantly increased in the teenage thalidomide population.That this increased incidence and prevalence of epilepsy is not a chance observation is supported by published clinical and experimental evidence of central nervous system abnormalities in thalidomide embryopathy, in addition to the known neurological effects of the drug in the adult.RÉSUMÉEpilepsie: complications neurologiques d'embryopathie par thalidomideLa possibilité d'épilepsie provenant d'une ingestion maternelle de thalidomide a étéétudiée a partir de l'histoire neurologique obtenue par téléphone de toutes les families suspectes du Royaume Uni, là où le diagnostic était incertain. La fréquence annuelle dans les sept premières années de vie était cinq fois plus forte qu'attendue et la prévalence d'une épilepsie active est maintenant significativement accrue chez les adolescents.Que cette incidence accrue et cette permanence de l'épilepsie ne soient pas liées au hasard est favorisé par les publications cliniques et les démonstrations expérimentales, qu'il est possible d'observer des anomalies du système nerveux central dans l'embryopathie de thalidomide en addition des effets neurologiques bien connus de la médication sur les adultes.ZUSAMMENFASSUNGEpilepsie: Eine neurologische Komplikation der Thalidomid EmbryopathieEs wurde die Möglichkeit geprüft, ob eine Thalidomid Medikation bei der Mutter als Ursache für die Entstehung einer Epilepsie infrage kommt, indem man telefonisch eine neurologische Anamnese von alien betroffenen Familien in Großbrittanien erhoben hat, bei denen die Diagnose ungeklärt war. Die jährliche Anzahl in den ersten sieben Lebensjahren war fünfmal höher als man erwartet hatte und das vorkommen einer noch aktiven Epilepsie hat sich jetzt bei Teenagern significant erhöht. Dieses vermehrte Vorkommen der Epilepsie ist kein Zufallsbefund, dafür sprechen publizierte Daten klinischer und experimenteller Art über Veränderungen im Zentralnervensystem bei Thalidomid Embryopathie, sowie die wohlbekannten neurologischen Effekte des Medikamentes beim Erwachsenen.RESUMENEpilepsia: Una complicación neurólogica de la embriopatía talidomídicaSe investigó la posibilidad de epilepsia como resultado de la ingestión de talidomida por la madre, mediante la obtención por teléfono de la historia neurológica de todas las familias sospechosas en el Reino Unido, en las que el diagnóstico era incierto. La incidencia anual en los siete primeros años fué cínco veces mayor que las cifras esperadas, y la prevalencia de epilepsia activa es significativamente mayor ahora en los adolescentes. Que este aumento en la incidencia y la prevalencia de la epilepsia no es una observación casual viene avalado por la publicación de evidencia clínica y experimental de anormalidades del sistema nervioso central en la embriopatía talidomídica, además de los efectos neur
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1976.tb03628.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1976
数据来源: WILEY
|
8. |
An Approach to Head, Neck and Trunk Stabilization and Control in Cerebral Palsy by use of the Milwaukee Brace |
|
Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 18,
Issue 2,
1976,
Page 198-203
Mohinder A. Mital,
Stuart C. Belkin,
Margaret A. Sullivan,
Preview
|
PDF (1444KB)
|
|
摘要:
SUMMARYThis paper reports the successful use of the Milwaukee brace in nine children with cerebral palsy and lack of head, neck and body control. After an initial period of apprehension, the brace has been approved by the patients themselves, their families, teachers and therapists and has added greatly to the quality of life within the limits of the patients' abilities. Follow‐up has ranged from three months to five years (mean 3 1/2 years) and no deleterious effects have been noted.RÉSUMÉApproche de la stabilisation et du contrôle de la tête, du cou et de tronc dans l'infirmité motrice cérébrate par corset de MilwaukeeCet article rapporte l'emploi avec succès du corset de Milwaukee chez neuf enfants IMC avec perte du contrôle de la tête, du cou et du corps. Après une période initiale de crainte, le corset a été accepté par les infirmes eux‐mêmes, leur families, les enseignants et paramédicaux, améliorant grandement la qualité de la vie dans la limite des possibilités des infirmes. La surveillance a duré de trois mois à cinq ans, moyenne trois ans et demi, et n'a pas révélé d'effets nocifs.ZUSAMMENFASSUNGEin Versuch die Kopf‐, Hals‐ und Rumpfstabilisierung und‐kontrolle bei Cerebralparese durch das Milwaukee Korsett zu verbessemDiese Arbeit berichtet über die erfolgreiche Anwendung des Milwaukee Korsetts bei neun Kindern mit Cerebralparese und dadurch bedingter mangelhafter Kopf‐, Hals‐ und Rumpfkontrolle. Nach einer anfänglichen Gewöhnungszeit wurde das Korsett von den Patinten selbst, ihren Familien, Lehrern und Therapeuten akzeptiert und trug wesentlich zur Verbesserung der Lebensmöglichkeiten im Rahmen der Fähigkeiten der Patienten bei. Die Nachuntersuchungen wurden über die Zeitspanne von drei Monaten bis zu fünf Jahren (im Mittel dreieinhalb Jahre) durchgeführt und haben keine nachteiligen Auswirkungen ergeben.RESUMENAproximación a la estabilización y control de cuello y cabeza en la pardlisis cerebral, con el uso del extensor de MilwaukeeEsta comunicación aporta la utilización con éxito del extensor de Milwaukee en nueve niños con parálisis cerebral y falta de control en la cabeza, cuello y cuerpo. Después de un periodo inicial de aprensión, el extensor ha sido aprobado por los padres, sus familiares, maestros y terapistas y ha constituído una ayuda para la calidad de la vida dentro de los limites de las habilidades de los pacientes. La observación posterior ha oscilado entre tres meses y cinco años (promedio t
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1976.tb03629.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1976
数据来源: WILEY
|
9. |
Quantitative Assessment of Oral Tactile Sensitivity in Pre‐term and Term Neonates, and Comparison with Adults |
|
Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 18,
Issue 2,
1976,
Page 204-212
Bradley T. Thach,
James M. Weiffenbach,
Preview
|
PDF (655KB)
|
|
摘要:
SUMMARYThe tongues of 34 infants between 31 and 40 weeks estimated gestational age were stimulated with filament esthesiometers. Stereotyped ipsilateral movements of the tongue were elicited in all infants. An assessment of tactile sensitivity based on this reflex is minimally affected by infant activity state and habituation to repeated stimulation. Small pre‐term infants (31 to 35 weeks gestation) and infants born near term (37 to 40 weeks gestation) were more sensitive to tactile stimulation than an intermediate group (35 to 37 weeks gestation). In infants followed longitudinally, a transient decrement in sensitivity occurred at two weeks postnatal age. The tactile sensitivity in 12 adults (as measured by their correct reports of stimulus location) was far greater than the sensitivity of the infants.RÉSUMÉLes langues de 34 nourrissons (de 31 à 40 semaines d'âge gestationnel estimé) ont été stimulées avec des esthésiomètres à filament. Des mouvements stéréotypés ipsilatéraux de la langue ont été obtenus chez tous les nourrissons. L'appréciation de la sensibilité tactile basée sur ce réflexe est légèrement modifiée par l'état d'activité du nourrisson et par l'habituation aux stimulations répétées. Les grands prématurés (31 à 35 semaines d'âge de gestation) et ceux nés près du terme (37 à 40 demaines d'âge de gestation) sont plus sensibles à la stimulation tactile que le groupe intermédiate (35 à 37 semaines d'âge de gestation). Dans l'observation longitudinale des nourrissons, on observe une diminution transitoire de la sensibilitéà deux semaines d'âge post‐natal. La sensibilité au toucher de 12adultes (mesurée par la localisation correcte du stimulus) etait de loin plus grande que la sensibilité des enfants.ZUSAMMENFASSUNGEs wurden die Zungen von 34 Kindern (31 bis 40 Wochen geschätzen Gestationsalters) mit einem Filamentaesthesiometer stimuliert und stereotype ipsilaterale Zungenbewegungen bei alien Kindern hervorgerufen. Die Beurteilung der Berühungsempfindlichkeit basierend auf diesem Reflex wird durch das Vigilanzstadium des Kindes und durch die Gewöhnung an wiederholte Stimulationen leicht beeinflußt. Kleine Frühgeborene (31 bis 35 Wochen GA) und Kinder nahe am Termin (37 bis 40 Wochen GA) waren empfindlicher auf Berührungs‐stimulation als die Zwischengruppe (35 bis 37 Wochen GA). Bei der Longitudinalstudie zeigte sich bei den Kindern eine vorübergehende Abnahme der Empfindlichkeit mit zwei Wochen Postnatalalter. Die Berühungsempfindlichkeit der 12 Erwachsenen (gemessen an ihrer korrekten Angabe der Stimulationsstelle) war weitaus größer als die Empfindlichkeit der Kinder.RESUMENSe estimularon por medio de estesiómetros de filamento las lenguas de 34 niños (de edad gestacional estimada entre 31 y 40 semanas). En todos se produjeron movimientos estereotipados ipsilaterales. La evaluación de la sensibilidad táctil basada en este reflejo, apenas es afectada por el estado de actividad del niño o por su habituatión a la repetición del estímulo. Los lactantes nacidos antes de término (edad gestational de 31 a 35 semanas) y los nacidos cerca del término (37 a 40 semanas de edad gestational) eran más sensibles a la estimulación tactil de lo que lo era un grupo intermedio (edad gestacional de 35 a 37 semanas). En los niños seguidos longitudinalmente, había una disminución transitoria de la sensibilidad a las dos semanas de edad post natal. La sensibilidad al tacto de 12 adultos (medida de acuerdo con la correcta lo
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1976.tb03630.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1976
数据来源: WILEY
|
10. |
Handicapped Children under National Health Insurance |
|
Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 18,
Issue 2,
1976,
Page 213-228
Helen M. Wallace,
Preview
|
PDF (1048KB)
|
|
摘要:
SUMMARYThis paper describes the services for the care of handicapped children and young people in the United Kingdom and Sweden—two countries which have a system of a national health service and national health insurance. The author discusses the implications for the United States, which is now moving towards a national health insurance scheme. The future of existing programmes, the need for a national plan, and the choice of priorities are considered.RÉSUMÉEnfants handicapés et service national d'assurance socialeL'article énumère les possibilités de soins aux enfants et adolescents handicapés du Royaume Unis et de Suède. Deux pays dotés d'un service national d'assurance santé et d'un service national de santé. Les implications pour les Etats‐Unis d'Amérique qui se dirigent également vers un système d'assurance national de santé sont discutées. L'évolution des programmes actuels, les nécessités d'un plan national et le choix des priorités sont envisages.ZUSAMMENFASSUNGBehinderte Kinder unter nationaler KrankenversicherungDiese Arbeit beschreibt umfassend die Fürsorgedienste für behinderte Kinder und junge Leute in Großbritannien und Sctvweden—zwei Länder mit sowohl einer nationalen Krankenversicherung als auch einer nationalen Gesundheitsfürsorge—und diskutiert die Bedeutung für die USA, die gerade zu einem nationalen Krankenversicherungssystem übergehen. Die Zukunft schon existierender Programme, die Notwendigkeit eines nationalen Planes und die Auswahl von Prioritäten werden erwogen.RESUMENNiños minusválidos bajo el seguro national de saludEsta comunicación describe globalmente los servicios para los cuidados de niños y jóvenes minusválidos en el Reino Unido y en Suecia, dos países que tienen ambos un servicio nacional de salud, y discute las implicaciones para los Estados Unidos de América los cuales ahora se están volviendo hacia un esquema de seguro nacional. Se considera el futuro de los programas existentes, la necesidad de u
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1976.tb03631.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1976
数据来源: WILEY
|
|