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1. |
Benign Epilepsy of Children with Centrotemporal EEG Foci. A Study of Incidence Rate in Outpatient Care |
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Epilepsia,
Volume 16,
Issue 5,
1975,
Page 657-664
Jan Heijbel,
Sigfrid Blom,
P. G. Bergfors,
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摘要:
SUMMARYThe incidence rates of epileptic seizures and epileptic seizures with centre‐temporal (Ro‐landic) discharges were found to be 134/100,000 and 21/100,000, respectively. These were determined in an epidemiological study in a population consisting of 52,252 children aged 0–15 years in a county in the northern part of Sweden. Epileptic seizures with Rolandic discharges represented about 16% of all the epileptic seizures (febrile convulsions not included). They were four times more common than classic petit mal with 3/sec spike‐and‐wave activity.RÉSUMÉLe taux Ď incidence des crises épileptiques et des crises épileptiques chez des sujets avec paroxysmes centro‐temporaux (Rolandiques) a étéévalué respectivement a 134/100,000 et 21/100,000. Cette determination a été effec‐tuee dans une etude epidemiologique con‐cernant une population de 52,252 enfants ages de 0 a 15 ans dans une region du nord de la Suede. Les crises épileptiques avec decharges Rolandiques representaient environ 16% de toutes les crises épileptiques (a Pexclusion des convulsions febriles). Ces crises étaient quatre fois plus frequentes que les absences petit mal typiques avec pointes ondes generalises.RESUMENLa incidencia de ataques epilépticos y ataques epilépticos con descargas centro‐temporales (Rolandicas) resulto ser de 134/100,000 y 21/100,000, respectivamente. Estas cifras se determinaron en un estudio epidemiologico en una poblacion de 52,252 ninos entre 0 y 15 anos de edad de un condado situado en el norte de Suecia. Los ataques epilepticos con descargas Rolandicas representa‐ron el 16% de todos los ataques epilepticos, sin incluir las convulsiones febriles. Han resultado ser cuatro veces mas frecuentes que los clasicos ataques de petit‐mal con actividad de punta‐onda 3/seg.ZUSAMMENFASSUNGDie Häufigkeit von epileptischen Anfällen und epileptischen Anfällen mit zentro‐temporalen Entladungen (Rolandischen Foci) betrug 134/100,000 und 21/100,000. Diese Zahlen wurden anhand einer epidemiologischen Studie in einer Bevölkerung von 52,252 Kindern (0–15 Jahre alt) in einem Bezirk Nordschwedens gefunden. 16% aller epileptischen Anfälle (Fieberkrampfe ausgeschlossen) sind Anfälle mit Rolandischen Foci. Sie sind 4 Mal haufiger als kla
ISSN:0013-9580
DOI:10.1111/j.1528-1157.1975.tb04748.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1975
数据来源: WILEY
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2. |
A Single‐Dose Study of Mexiletine (Kö 1173) |
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Epilepsia,
Volume 16,
Issue 5,
1975,
Page 665-672
J. J. Cereghino,
B. J. Wilder,
H. J. Kupferberg,
W. D. Yonekawa,
R. J. Perchalski,
R. E. Ramsey,
B. G. White,
J. K. Penry,
L. D. Smith,
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摘要:
SUMMARYSerum concentrations of mexiletine after a single dose were determined in 8 adult Caucasian males with complex partial seizures who were continuing to receive other antiepileptic drugs. Two patients each received a single dose of either 100, 200, 300, or 400 mg mexiletine. Serum concentrations were determined by two gas chromatographic methods. Serum concentrations ranged up to 795 ng/ml. Peak concentrations occurred 1 to 3 hr after administration of the drug and were significantly different between the 100‐ and 300‐mg, 100‐ and 400‐mg, 200‐ and 300‐mg, and 200‐and 400‐mg doses. Differences between the other doses were not significant. Serum concentrations declined monoexponentially. Half‐life ranged from 2.7 to 7.2 hr.Numerous papers have appeared in the European literature on the use of mexiletine to treat cardiac arrhythmias. Preliminary studies in the United States suggest the use of mexiletine as an adjunct for therapy of epilepsy.RÉSUMÉLes concentrations sériques de mexiletine aprés une dose unique étaient étudiées chez 8 adultes caucasiens males presentant des crises partielles complexes et qui continuaient a recevoir d'autres medicaments antiepileptiques. Deux malades ont re?u chacun 1 dose unique de 100, 200, 300, ou 400 mg du proaun. i^es concentrations seriques étaient determines par 2 methodes de chromatographic en phase gazeuse. Les concentrations seriques se rangeaient au‐dessus de 795 ng/ml. Des pics de concentrations apparaissaient 1 a 3 heures apres 1'administration du produit et étaient diffeVents de facon significative entre 100 et 300 mg, 100 et 400, 200 et 300, 200 et 400 mg. Les differences entre les autres doses n'etaient pas significatives. Les concentrations seriques de‐clinaient de fa?on monoexponentielle. Le temps de demi‐vie s'etendait de 2.7 a 7.2 H. De nombreux articles ont apparu dans la literature europeene quand a 1'usage de la mexiletine dans le traitement des arythmies cardiaques. Des etudes preliminaires aux U.S.A. sugge'rent l'utilisation de la mexiletine comme adjuvant dans le traitement de l'Spilepsie.RESUMENSe han determinado las concentraciones sSricas de mexiletine administrado en dosis unica a 8 adultos varones con ataques parciales complejos que continuaron su regimen anticon‐vulsivo habitual. Cada dos enfermos recibieron una sola dosis de 100, 200, 300 o 400 mg de mexiletine. Las concentraciones en suero se determinaron mediante dos metodos de croma‐tograf fa de gases y alcanzaron niveles hasta 795 ng/ml y los más altos ocurrieron entre 1 y 3 horas despues de la administration de la droga. Fueron significativamente diferentes entre las dosis 100 a 300, 100 a 400, 200 a 300 y 200 a 400 miligramos. Las diferencias entre las otras dosis no fueron significativas. Las concentraciones sericas declinaron monoexponencial‐mente y su vida media oscilo entre 2,7 y 7,2 horas. En la literatura europea han aparecido muchas comunicaciones sobre la utilization del mexiletine en el tratamiento de las aritmias cardiacas. Estudios preliminares en Estados Unidos sugieren el uso de esta droga como tratamiento coadyuvante de la epilepsfa.ZUSAMMENFASSUNGNach Einzeldosen wurden bei 8 erwachsenen mannlichen Probanden weisser Rasse mit nicht generalisierten Anfällen die Serumkonzentra‐tionen untersucht. Die Probanden wurden weiterhin mit anderen antikonvulsiven Medikamenten behandelt. Jeweils 2 Patienten erhielten einmal 100, 200, 300 oder 400 mg Mexiletine. Die Serumkonzentrationen wurden mit Hilfe von gaschromatographischen Methoden bestimmt. Die Serumkonzentrationen erreichen bis zu 795 mg/ml. Konzentra‐tionsgipfel traten l‐3h nach Applikation der Substanz auf und zeigten signifikante Unter‐schiede zwischen den Dosen von 100 und 300, 100 und 400, 200 und 300, und 200 zu 400 mg. Bei den anderen Korrelationen waren die Unterschiede nicht signifikant. Die Serumkonzentrationen nahmen monoexponential ab. Die Halbwertszeit schwankte zwischen 2.7 und 7.2 h.In der europadischen Literatur sind zahlreiche Arbeiten erschienen iiber die Anwen‐dung von Mexiletine bei der Behandlung von Herzrhythmusstorungen. Vorlaufige Unter‐suchungen in den USA lassen an den Geb
ISSN:0013-9580
DOI:10.1111/j.1528-1157.1975.tb04749.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1975
数据来源: WILEY
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3. |
A Multiple‐Dose Study of Mexiletine (Kö 1173) |
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Epilepsia,
Volume 16,
Issue 5,
1975,
Page 673-677
J. J. Cereghino,
J. T. Brock,
J. C. Van Meter,
J. K. Penry,
H. J. Kupferberg,
L. D. Smith,
B. G. White,
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摘要:
SUMMARYIn preparation for a prospective controlled study of mexiletine in the treatment of epilepsy, a preliminary study of serum concentrations after multiple doses was performed with 8 institutionalized Caucasian adult males with uncontrolled seizures and similar weight, medical regimen, and seizure classification. Two patients each received daily dosages of 200, 400, 600 or 800 mg mexiletine administered in capsules four times a day for 7 days, in addition to their usual medication.Serum concentrations of mexiletine were determined by the Kupferberg‐Yonekawa method. After the first day, serum concentrations of mexiletine were significantly higher for the 600 and 800‐mg dosages than for the 200‐and 400‐mg dosages. The differences in serum concentration between the 200‐ and 400‐mg dosages and between the 600‐ and 800‐mg dosages were not significant. Serum concentrations for the 200‐mg and 400‐mg dosages were generally below 400 ng/ml, whereas at dosages of 600‐ and 800‐mg, serum concentrations ranged from 400 to over 1,100 ng/ml, after the first day. Optimal dosage for this population appeared to be at least 800 mg/day. Half‐life ranged from 3.5 to 7.8 hr.RÉSUMÉPour préparer une étude prospective con‐trolee de la mexiletine, dans le traitement de Pepilepsie, une etude preliminaire des concentrations seriques apres plusieurs doses a été realisee chez 8 caucasiens adultes males presentant des crises incontrolees, avec un poids identique, un regime medical et une classification des crises identiques. Deux malades rece‐vaient chacun, en plus de leur traitement habituel, des doses journalieres de 200, 400, 600 ou 800 mg de mexiletine, administree en capsules 4 fois par jour pendant 7 jours. Les concentrations seriques de mexiletine étaient determinees selon la methode de Kupferberg‐Yonekawa. Apres le ler jour, les concentrations seriques du produit étaient plus elevees de facon significative pour les dosages de 600 et 800 mg que pour ceux de 200 et 400 mg. Les differences dans la concentration serique entre ces deux dosages de 200–400 mg et de 600–800 mg, n'etaient pas significatives. Les concentrations seriques pour les dosages de 200 mg et 400 mg étaient en general situees au‐dessous de 400 ng/ml, alors que les concentrations des autres dosages a 600 et 800 mg, s'etendaient de 400 a 1,100 ng/ml. La quantite optimale a administrer pour cette population, semblait être pour le moins 800 mg par jour. La demi‐vie s'etendait de 3.5 a 7.8 heures.RESUMENEn preparacion para un estudio prospectivo y controlado del mexiletine en el tratamiento de la epilepsia se ha realizado un estudio preliminar de las concentraciones sericas tras la administracion de dosis multiples a 8 adultos varones, de raza caucasiana y hospitalizados por padecer ataques incontrolados. Todos tenfan un regimen medicamentoso, un peso corporal y una clasificacion de los ataques similares. Cada uno de los cuatro grupos de dos enfermos recibieron, ademas de su medicacion habitual, dosis diarias de 200, 400, 600 u 800 mg de mexiletine respectivamente, administrado en capsulas, cuatro diarias durante 7 dias. Las concentraciones sericas se determinaron mediante el metodo de Kupferberg‐Yonekawa. Desde el primer dia dichas concentraciones fueron significantemente mas altas. La difer‐encias de niveles en suero entre 200 y 400 mg y entre 600 y 800 mg no fueron significativas. Las concentraciones sericas para las dosis de 200 y 400 mg estaban, generalmente, por debajo de los 400 ng/ml mientras que los niveles para las dosis de 600 a 800 mg oscilaban, tras el primer dia, entre 400 y mas de los 1.100 ng/ml. La dosis optima para este grupo de enfermos resulto ser por lo menos, de 800 mg por dia. La vida media oscilo entre 3,5 y 7,8 horas.ZUSAMMENFASSUNGAls Vorbereitung einer kontrollierten pros‐pektiven Studie iiber Mexiletine bei der Epilepsiebehandlung wurde eine vorlaufige Untersuchung iiber die Serumkonzentrationen nach Mehrfachgaben durchgefiihrt. Probanden waren 8 erwachsene mannliche Anstaltspa‐tienten weisser Rasse mit unbeherrschtem An‐fallsleiden, ahnlichem Gewicht, medikament‐osem Regime und Anfallsform. Jeweils 2 Probanden erhielten zusatzlich zu ihren ublichen Medikamenten ta'glich 200,400,600 oder 800 mg Mexiletine in Kapseln, verteilt auf 4 Einzel‐dosen pro Tag für die Dauer von 7 Tagen.Die Serumkonzentrationen wurden nach der Methode von Kupferberg und Yonekawa bestimmt. Nach dem ersten Tag waren die Serumkonzentrationen von Mexiletine bei den mit 600 und 800 mg taglich behandelten signifikant hoher als bei den mit 200 und 400 behandelten. Die Unterschiede zwischen 200 und 400 bzw. 600 und 800 mg/d waren nicht signifikant. Die Serumkonzentrationen für die 200 und 400 mg Dosierungen lagen generell unter 400 mg/ml, wahrend die SK bei den 600 mg und 800 mg Dosierungen nach dem ersten Tag zwischen 400 und 1100 mg/ml schwankten. Die optimale Dosierung für diese Untersuchungsgruppe schien bei mindestens 800
ISSN:0013-9580
DOI:10.1111/j.1528-1157.1975.tb04750.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1975
数据来源: WILEY
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4. |
Benign Epilepsy of Children with Centrotemporal EEG Foci: Intelligence, Behavior, and School Adjustment |
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Epilepsia,
Volume 16,
Issue 5,
1975,
Page 679-687
J. Heijbel,
M. Bohman,
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摘要:
SUMMARYSixteen children aged 7–12 years with benign epilepsy of childhood and centrotemporal (Rolandic) EEG foci were investigated as regards intelligence, visuomotor coordination, behavior, and school adjustment. They were compared with partly the same‐sex class‐population, partly randomly selected class controls of the same sex and age. There were no differences between the children and their class controls regarding intelligence, behavior, and school adjustment. The epileptic seizures did not influence the children's intelligence. The visuomotor coordination was impaired in most children (tested by Bender's test), but this was not true for their verbal and nonverbal functions.RÉSUMÉSeize enfants de 7 à 12 ans, avec une epilepsie benigne de Ľ'enfance et foyer EEG centro‐temporal (rolandique) ont6t6etudies, en ce qui concerne le niveau intellectuel, la coordination visuomotrice, le comportement et l'adaptation scolaire.Us ont été compares en partie avec une population de la me me classe et sexe, et en partie avec des controles choisis au hasard dans la classe du me me sexe et mime age.II n'y avait pas de differences entre les enfants et les contrôles dans la même classe concernant l'intelligence, le comportement et l'adapatation scolaire.II n'y avait pas d'arguments pour penser que ce type Ďépilepsie était lie a une intelligence sub‐normale.La coordination visuomotrice était affectee dans la majorite des enfants (testes avec le test de Bender) tandis que les fonctions verbales et non‐verbales étaient normales.RESUMENSe han investigado la inteligencia, la coordination visuo‐motora, el comportamiento y la adaptabilidad escolar de 16 ninos de 7 a 12 arios de edad con epilepsia benigna de la infacia y focos centro‐temporales (Rolandicos) en el EEG. Parcialmente se compararon con una poblacion escolar de la misma clase y del mismo sexo y parcialmente con controles escolares de la misma edad y sexo pero seleccionados arbitrariamente.No se encontraron diferencias entre los enfermos y los controles escolares en lo que se refiere a inteligencia, comportamiento o adaptabilidad escolar. No existieron bases para pre sumir que este tipo de epilepsfa esta unida a inteligencias subnormales. La coordination visuo‐motora estaba afectada en la mayorfa de los ninos (utilizando el test de Bender) pero se encontraron intactas sus funciones verbales y no‐verbal es.ZUSAMMENFASSUNG16 Kinder von 7–12 Jahren mit benigner Epilepsie des Kindesalter und zentro‐temporal‐em (Rolandischem) EEG Fokus wurden hin‐sichtlich Intelligenz, visuomotorischer Koordi‐nation, Verhalten und Schulleistungen unter‐sucht. Sie wurden z.T. verglichen mit Geschlechtsgleichen, z.T. mit zufallig ausgesuchten Mitschiilern des gleichen Alters und Geschlechts. Es bestanden keine Unter‐schiede zwischen den Kindern und ihren Mitschiilern hinsichtlich der Intelligenz, des Verhaltens und der Schulleistungen. Es gab keinen Grund anzunehmen, dass diese Form der Epilepsie an eine niedrige Intelligenz gebunden ist. Die visuomotorische ^Coordination–ent‐sprechend dem Bender‐Test–war bei den meisten Kindern gestort, ihre verb
ISSN:0013-9580
DOI:10.1111/j.1528-1157.1975.tb04751.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1975
数据来源: WILEY
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5. |
A Method for Detecting Epileptic Seizures |
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Epilepsia,
Volume 16,
Issue 5,
1975,
Page 689-692
Chr. Nimwegen,
J. Boter,
B. Eijnsbergen,
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摘要:
SUMMARYA simple instrument for detecting seizures is described. Vibrations of the bed due to movements of the patient were converted to electrical oscillations by movement of a loudspeaker coil in reversed mode as transducer. To distinguish between normal movements and those caused by a seizure, three criteria were used–the amplitude of the oscillations, the time interval between them, and the duration of a burst of oscillations, each parameter compared with a reference value for each patient.RÉSUMÉOn a décrit un instrument, par lequel des altaques épileptiques peuvent être detectees. Les vibrations d'un lit dues a des mouvements du malade ont été converters en pulsations électriques par moyen d'un transducteur du mouvement. Afin de distinguer entre les mouvements normaux et ceux qui sont causes par une attaque epileptique, on a fait usage de trois normes–notamment 1'amplitude des pulsations, le temps d'intervalle entre les pulsations, et la duration d'un groupe de pulsations.RESUMENSe describe un instrumento simple para la deteccion de convulsiones. La vibraciones de la cama producidas por los movimientos con‐vulsivos del enfermo se convierten en oscil‐aciones electricas mediante los movimientos de una bobina de un altavoz en modo invertido como transductor. Para distinguir los movimientos normales de los producidos por la convulsion se utilizan tres criterios: La amplitud de las oscilaciones, el intervalo de tiempo transcurrido entre ellas y la duracion de cada oscilacion. Cada parametro se com para con un valor referencial para cada paciente.ZUSAMMENFASSUNGEs wird ein einfaches Instrument zur Anfallsentdeckung beschrieben. Vibrationen des Bettes, die durch Patientenbewegungen ausgelost sind, werden iiber einen Lautsprecher erfa|3t und in elektrische Wellen verwandelt. Um zwischen normalen und durch Anfälle verursachten Bewegungen zu unterscheiden, werden 3 Kriterien herangezogen: Die Amplitude der Schwingungen, das zeitliche Intervall und die Dauer der Schwingungen. Fur jeden Patienten wird jeder Parameter mit bestimmten Vergleichswerten in B
ISSN:0013-9580
DOI:10.1111/j.1528-1157.1975.tb04752.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1975
数据来源: WILEY
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6. |
Effects of Unilateral Lesion in the Midbrain Reticular Formation on Kindled Amygdaloid Convulsion in Cats |
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Epilepsia,
Volume 16,
Issue 5,
1975,
Page 693-697
Juhn A. Wada,
Mitsumoto Sato,
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摘要:
SUMMARYDaily electrical stimulation of the amygdala in cats resulted in progressive development of electroclinical seizures culminating in a generalized convulsion (kindling). An electrolytic lesion in the midbrain reticular formation, ipsilateral to the stimulated amygdala, markedly elevated the generalized seizure‐triggering threshold and reduced susceptibility to pentyl‐entetrazol challenge. In contrast, globus palli‐dus lesions had no appreciable effect upon the generalized seizure‐triggering threshold and appeared to enhance susceptibility to pentylente‐trazol. The results support the hypotheses that (1) the midbrain reticular formation participates significantly in the kindled amygdaloid seizures and (2) the effects of lesions in the midbrain reticular formation do not depend upon the presence of forebrain
ISSN:0013-9580
DOI:10.1111/j.1528-1157.1975.tb04753.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1975
数据来源: WILEY
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7. |
Immunogenetics of the Lennox‐Gastaut Syndrome: Frequency of HL‐A Antigens and Haplotypes in Patients and First‐Degree Relatives |
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Epilepsia,
Volume 16,
Issue 5,
1975,
Page 699-703
E. Smeraldi,
R. Scorza Smeraldi,
C. L. Cazzullo,
A. Guareschi Cazzullo,
G. Fabio,
R. Canger,
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摘要:
SUMMARYTwenty‐two patients with the Lennox‐Gastaut syndrome and their families were examined for HL‐A antigens by the micro‐lymphocytotoxicity test. The antigen HL‐A7 belonging to theHL‐Alocus showed a significantly increased frequency (p<0.0005) both in parents and in patients. The same antigen showed a significantly altered segregation in patients but a normal one in healthy siblings. Another antigen of the secondHL‐Alocus, HL‐A12, did not display a normal segregation in our patients, in whom it was nearly not represented.RÉSUMÉLa presence de l'antigene HL‐A a été etudiee par le test de microlymphocytotoxicite chez 22 sujets ayant le syndrome de Lennox‐Gastaut et chez lews families. L'antigene HL‐A7 en position HL‐A avait une frequence significative‐ment plus elevee (p<0.0005) chez les parents et les patients. Le meme antigene montrait une segregation significativement alteree chez les patients mais non chez les freres sains.Un autre antigene de la position HL‐A, le HL‐A12, n'a pas montre, une segregation normale chez nos patients, chez lesquels il n'etait presque pas represents.RESUMENSe ha utilizado el test de microlinfotoxicidad para detectar antfgenos HL‐A en 22 enfermoscon sindrome de Lennox‐Gastaut y sus familiares. El antfgeno HL‐A7, perteneciente a la locacion HL‐A, mostro un aumento signifca‐tivo de su frecuencia (p<0.0005) en los padres y en los enfermos. El mismo antfgeno mostro significativamente alterada segregacion en los enfermos, siendo normal en un hermano sano. Otro antfgeno de locacion HL‐A, el HL‐A12, no exhibio una segregacion normal en nuestros enfermos, en los cuales casi no estaba representado.ZUSAMMENFASSUNG22 Patienten mit Lennox‐Gastaut Syndrom und ihre Familien wurden nach HL‐A Anti‐genen mit dem Mikrolymphozytentoxizitatstest untersucht. Das Antigen HL‐A7, das zum HL‐A Locus gehort, zeigte eine signifikant hohere Häufigkeit (p<0,0005) sowohl bei Patienten als bei ihren Eltern. Dasselbe Antigen zeigte eine signifikant veranderte Segregation bei Patienten aber eine normale bei gesunden Geschwistern.Ein anderes Antigen des HL‐A Locus, HL‐A12, zeigte keine normale Segr
ISSN:0013-9580
DOI:10.1111/j.1528-1157.1975.tb04754.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1975
数据来源: WILEY
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8. |
Pharmacokinetic Properties of Ethosuximide in Monkeys. I. Single‐Dose Intravenous and Oral Administration |
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Epilepsia,
Volume 16,
Issue 5,
1975,
Page 705-716
Indravadan H. Patel,
Rene H. Levy,
Timothy G. Bauer,
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摘要:
SUMMARYThe pharmacokinetic profile of ethosuximide was studied in 6 chronically catheterized male rhesus monkeys at three dose levels (30, 60, and 90 mg/kg), intravenously and orally. Plasma and urine levels were assayed by GLC. The intravenous and oral kinetics of ethosuximide were described in terms of a one‐compartment open model with first‐order elimination (and first‐order absorption for oral kinetics). Volume of distribution (overall mean ± SD = 0.80 ± 0.09 liters/kg), total body clearance (overall meanfSD ≟ 19.2 ±2.70 ml/hr/kg) and elimination half‐life (overall mean k SD = 28.98 * 3.35 hr and 28.10f3.17 hr following intravenous and oral administration, respectively) remained constant over the dosage range suximide in body tissues. Tissue distribution studies have not been performed in monkeys.However, data on tissue/plasma ratios in rats (Dill et al., 1965; Chang et al., 1972) indicate that ethosuximide can partition outside the total body water compartment. This behavior is compatible with the high pKa value and negligible protein‐binding characteristics of ethosuximide (Chang et al., 1972).Asdiscussed by several workers (Levy, 1968; DiSanto and Wagner, 1972; Lockard et al., 1974), the establishment of dose independency in elimination processes (kinetic linearity) requires that single‐dose studies be performed at several dose levels. In the dose range examined in the present study (30 to 90 mg/kg), there was no evidence of dose‐dependent elimination kinetics after intravenous or oral administration. The overall mean (f SD) elimination half‐life (28.5 f 3.24 hr) obtained in the present study is somewhat longer than the value (22.0 hr) observed by Chang et al. (1972) following a single‐dose (100 mg/kg) oral administration of ethosuximide in 4 rhesus monkeys.In view of the agreement between the predictions of Model I and experimental intravenous data, a onecompartment open model with first‐order absorption and elimination processes (Model 11, Appendix) was studied. The bioavailability of the syrup formulation used in the oral studies was essentially complete (overall mean ? SD = 96% k 12.0) and dqse‐independent. The fraction of dose excreted unchanged in urine (overall mean k SD) was 0.32 ± 0.07.RÉSUMÉLe profil pharmacocin6tique de l'ethosuximide a ht6 htudih chez6singes mdles Rhesus munis de catheters permanents aux trois doses de 30, 60, et 90 mg/kg par voies intraveineuse et orale. Les concentrations plasmatiques et urinaires ont ht6 mesurCes par chromatographie gaz‐liquide.Les cinktiques orale et intraveineuse ont 6thrapportkes 1 un modde ouvert 1 un compartiment avec une Blimination d'ordre 1 (et une absorption d'ordre 1 pour la cinhtique orale). Le volume de distribution (moyenne f kart‐type ≟ 0.80 f 0.09 L/kg), la clearance corporelle totale (moyenne f Bcart‐type ≟ 9.2 f 2.70 ml/hr/kg) et la demi‐vie d'elimination (moyenne f karttype = 28.98 f 3.35 hr et 28.10 f 3.17 hr, apr6s administration intraveineuse et orale, respectivement) sont rest&constants pour les doses étudieQ. La biodisponibilit6 de la forme sirop utilisBe dans les etudes par voie orale Btaitessentiellement complMe (moyenne f Bcart‐type = 96%± 12.0) et independante de la dose. La fraction de la dose excr6tBe inchangC dans l'urine (moyenne f hart‐type) Btait de 0.32 ± 0.07RESUMENSe ha estudiado el perfil farmacodinamico de la etosuximida en tres dosis a niveles distintos (30, 60, y 90 mg/kg) administradas oral e intravenosamente a 6 monos rhesus machos cateterizados. Los niveles de orina y plasma se determinaron mediante cromatograffa de gas‐liquido.La dinamica oral e intravenosa de la etosuximida se ha descrito en terminos de un modelo de compartimiento abierto con elimina‐cion de primer orden (y absorcion de primer orden para la dinamica oral). El volumen de distribution (promedio general ± SD ≟ 0.80 ± 0.0.9 L/kg), el aclaramiento corporal total (promedio general ± SD ≟ 19.2 ± 2.70 ml/hr/kg) y la vida media de eliminacidn (promedio general ± SD ≟ 28.98 ± 3.35 horas y 28.10 ± 3.17 horas, tras la administration intravenosa u oral respectivamente), permanecieron constantes en los margenes de dosis estudiadas. La biodisponi‐bilidad de la formula usada en el jarabe utili‐zado fue esencialmente completa (promedio global ± SD = 96%± 12.0) e independiente de la dosis. La fraccidn de la dosis excretada sin modificar en la orina (promedio global ± SD) fu6 de 0.32 ± 0.07.ZUSAMMENFASSUNGDas pharmakokinetische Profil von Etho‐suximid nach intravenoser und oraler Vera‐breichung wurde an sechs chronisch katheteri‐sierten mannlichen Rhesusaffen untersucht. Die Dosierung war 30, 60, 90 mg/kg. Die Plasma‐und Urinkonzentrationen wurden mit GLC bestimmt. Die Kinetik von Ethosuximid nach oraler oder intravenoser Verabreichung wurde durch ein Modell mit einem offenen Komparti‐ment beschrieben. Verteilungsvolumen (Durchschnitt ± SD ≟ 0.80 ± 0.09 L/kg), Gesamtclearance (Durchschnitt ± SD ≟ 19.2 ± 2.70 mg/h/kg) und Halbwertszeit nach intravenoser bzw. oraler Verordnung waren konstant für die gesamte Dosisbreite. Die biologische Verfugbarkeit des sirupartigen Praparates, das bei der Untersuchung mit oralen Gaben benutzt wurde, war nahezu vollstandig (Durchschnitt ±SD = 96%± 12.0) und nicht dosisabhangig. Der Ant
ISSN:0013-9580
DOI:10.1111/j.1528-1157.1975.tb04755.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1975
数据来源: WILEY
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9. |
Pharmacokinetic Properties of Ethosuximide in Monkeys. II. Chronic Intravenous and Oral Administration |
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Epilepsia,
Volume 16,
Issue 5,
1975,
Page 717-730
Indravadan H. Patel,
Rene H. Levy,
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摘要:
SUMMARYThree types of chronic‐dosing experiments were implemented in a group of chronically catheterized male rhesus monkeys: Study I, constant rate infusion; Study II, infusion at three consecutive rates with priming doses; and Study III, oral multiple dosing at two consecutive levels with priming doses. Zero‐order infusion rates and priming and maintenance doses were calculated for each animal using individual single‐dose pharmacokinetic parameters. Ethosuximide was measured in plasma and urine by GLC. Experimental and predicted plasma and urine levels were in good agreement for all three studies. Total body clearance (Studies I and II) and elimination half‐life (Studies I, II, and III) were not significantly different from their respective single‐dose values. Excretion rate was proportional to infusion rate (Study II) and maintenance dose (Study III). It was established that in the case of ethosuximide in monkey, pharmacokinetic parameters derived from single‐dose studies can be used to predict multiple‐dosing schedules.RÉSUMÉTrois types d'experiénces utilisant une administration continue ont été effectueés sur des singes males Rhesus munis de catheters permanents: etude I (perfusion a vitesse constante); etude II (perfusion a trois vitesses avec des doses initiates); et etude HI (administrations orales multiples a deux niveaux successifs avec des doses initiates).Pour chaque animal les vitesses de perfusion et les doses initiates et d'entretien ont été calculees a l'aide de parametres pharma‐cocinetiques derives d'etudes a dose unique. Les concentrations. plasmatiques et urinaires d'ethosuximide ont été mesurees par chromatographic gaz‐liquide. Les concentrations mesurees et calculees dans le plasma et Purine étaient en bon accord pour les trois etudes. La clearance corporelle geobale (etudes I et II) et la demi‐vie d'elimination (etudes I, II et III) ne differaient pas significativement de leurs valeurs respectives pour une dose unique. La vitesse d'excrétion était proportionnelle a la vitesse de perfusion (étude II) et à la dose Ď entretien (étude III).II àétéétabli que dans le cas de 1'ethosuximide chez le singe les parametres pharmacocinetiques derives des etudes a dose unique peuvent être utilises pour prevoir les programmes a doses multiples.RESUMENSe realizaron tres tipos de experimentos con dosis cronicas en monos rhesus machos cronicamente cateterizados: Estudio I (ritmo de infusion constante); Estudio II (infusion a tres ritmos distintos con dosis preparativas) y Estudio III (dosificacion oral multiple en dos niveles consecutivos con dosis preparativas).Para cada animal se calcularon los ritmos de infusion de orden cero y las dosis preparativas y de mantenimiento, utilizando parametros farmacocineticos de dosis unicas. La etosuxi‐mida se determino en la orina y plasma mediante cromatograffa de gas‐liquido. Los niveles previsibles y experimentales en plasma y orina coincidfan en los tres estudios. El aclaramiento corporal total (Estudios I y II), y vida media de elimination (Estudios I, II y III) no variaron significativamente comparandolos con los respectivos valores de dosis unicas. El ritmo de excretion fue proportional al ritmo de infusion (Estudio II) y a la dosis de mantenimiento (Estudio III).Se establecio que, en el caso de la etosuxi‐mida en el mono, los parametros farmacocineticos derivados de los estudios con dosis unica pueden tambien utilizarse para predecir los programas de muliples dosis.ZUSAMMENFASSUNGDrei Typen von chronischen Dosierungs‐versuchen wurden durchgefiihrt mit chronisch katheterisierten mannlichen Rhesusaffen. Untersuchung I (Infusion bei konstanter Geschwindigkeit), Untersuchung II (Infusion bei drei aufeinanderfolgenden verschiedenen Geschwindigkeiten, bei denen jeweils eine Initialdosis gegeben wurde, Untersuchung III (orale Mehrfachdosierung bei zwei verschiedenen Dosierungen mit jeweils einer Initialdosis). Initialdosis).Unter Anwendung von pharmokokinetischen Parametern, die aus der Untersuchung mit Einzeldosen gewonnen wurden, wurden In‐fusionsraten der O‐Ordnung, Initialdosen und Erhaltungsdosen fur jedes Tier errechnet. Ethosuximid wurde durch Gasflussigkeitschro‐matographie (GLC) in Plasma und Urin quantifiziert. Die ermittelten und die erwarteten Werte fur die Konzentration in Plasma und Urin stimmten in alien drei Untersuchungen gut uberein. Gesamtclearance (Untersuchung I und II) und die T 1/2 der Korpereliminierung (Untersuchungen I, II, III) unterschieden sich nicht signifikant von den Werten der entsprechenden Einzeldosierungen.Die Ausscheidungsrate war proportional zur Geschwindigkeit der Infusions rate (Studie II) und zur Erhaltungsdosis (Untersuchung HI). Es wurde bewiesen, da/3 bei Ethosuximid und bei Affen pharmakokinetische Parameter, die bei Untersuchungen mit Einzeldosen gewonnen wurden, benutzt werden konnen für die Aufstellung eines Dosierungszeitp
ISSN:0013-9580
DOI:10.1111/j.1528-1157.1975.tb04756.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1975
数据来源: WILEY
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10. |
Isolated Seizures: An EEG and Clinical Assessment |
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Epilepsia,
Volume 16,
Issue 5,
1975,
Page 731-733
Michael Saunders,
Clive Marshall,
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摘要:
SUMMARYA study has been made of 39 patients with isolated fits presenting to an EEG department. Patients were excluded when there was a doubtful history, alcoholism, or drug abuse. The 39 patients were compared with a control group of patients with epilepsy matched for age and sex. No basic difference was found between the two groups. In particular the EEG examination showed similar changes. In conclusion, patients with isolated fits should be assessed in the same way as those with established epilepsy, while recognizing that in the majority of instances no serious underlying cause will be found.RÉSUMÉOn a étudié une population de 39 patients qui se sont présentés au département EEG avec une histoire de crises isolees. On a exclus des patients lorsqu'ils avaient une histoire imprecise, une notion d'alcoolisme ou bien d'abus de drogues. Les 39 patients ont été compares a une population de controle de sujets epilep‐tiques du même age et du meme sexe. On n'a pas observe de différences entre les deux groupes. En particulier, les donnees EEG étaient semblables. On arrive a la conclusion que les sujets ayant une crise isolee doivent être considered de la meme facon que ceux avec une epilepsie chronique, tout en reconnaissant que dans la majorite des cas on ne retrouvera pas d'affections serieuses.RESUMENSe han estudiado 39 enfermos con ataques aislados que han acudido a un laboratorio electroencefalografico. Se excluyeron los enfermos con historia dudosa o los que tenian historia de alcoholismo o abuso de drogas. Los 39 enfermos se compararon con grupos con‐troles de enfermos epilepticos de la misma edad y sexo. No se encontraron diferencias entre los dos grupos. La exploracion electroencefalo‐grafica mostro alteraciones similares. Se con‐cluye que los enfermos con ataques aislados deben ser considerados de la misma manera que los que tienen epilepsia establecida recon‐ociendo que no se encuentran causas serias en la mayoria de los casos.ZUSAMMENFASSUNGUntersuchung an 39 Patienten mit isolierten Anfällen die an eine EEG‐Abteilung iiberwiesen wurden. Patienten mit zweifelhafter Vor‐geschichte und Alkoholismus oder Drogenmiss‐brauch wurden ausgeschlossen. Die 39 Patienten wurden mit einer Kontrollgruppe von Patienten mit Epilepsie verglichen, denen sie in Alter und Geschlecht entsprachen. Zwischen beiden Gruppen fanden sich keine grundlegen‐den Unterschiede. Speziell die EEG‐Unter‐suchung ergab ahnliche Veranderungen. Daraus ist zu schliessen, dass Patienten mit isolierten Anfällen in genau der gleichen Weise untersucht werden sollten wie solche mit chronischer Epilepsie, auch in Anbetracht der Tatsache, dass bei der Mehrzahl der Falle keine schwer‐wi
ISSN:0013-9580
DOI:10.1111/j.1528-1157.1975.tb04757.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1975
数据来源: WILEY
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