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1. |
The Spinal Cord Lesion in Myelomeningocele* |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 13,
Issue 1,
1971,
Page 1-14
GORDON D. STARK,
MARGARET DRUMMOND,
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摘要:
SUMMARYTo clarify the relationship between the myelomeningocele plaque and the neurological disorder of the lower limbs, 75 infants with myelomeningoceles at various levels were investigated shortly after birth and before surgical closure of the lesion.As part of the detailed examination, a number of muscles were examined for both voluntary movement and purely reflex function, and the response of each of these muscles to neural plaque stimulation was measured. On the basis of the indirect evidence provided by these clinical and electrodiagnostic studies, the following tentative conclusions were reached. (1) Paralysis in myelomeningocele is due to a lesion of the upper motor neurone rather than the lower motor neurone. (2) In high lesions (thoraco‐lumbar and thoracolumbo‐sacral) the upper motor neurone lesion tends to occur immediately above the plaque, but in lower lesions it may occur elsewhere,e.g.within the plaque itself. (3) The upper motor neurone lesion may be a primary developmental anomaly but is more likely to be related to secondary changes occurring before, during or shortly after birth.RÉSUMÉLésions de la moelle épinière dans le myélomeningocèlePour éclairer la relation existant entre la plaque de myéloméningocèle et le trouble neurologique des membres inférieurs, 75 nourrissons avec myéloméningocèle a des niveaux varies ont été examines peu de temps apres la naissance et avant fermeture chirurgicale de la lésion.Au cours de Fexamen détaillé, de nombreux muscles ont été examinés au niveau du mouvement volontaire et de la fonction purement réflexe; la réponse de chacun des muscles à la stimulation de la plaque neurale a été mesuree. Sur la base d'évidences indirectes fournies par ces études cliniques et électrodiagnostiques, les conclusions suivantes sont suggérées—(1) la paralysie en cas de myéloméningocèle est due a la lesion du neurone moteur supérieur plutôt qu'à celle du neurone moteur terminal.—(2) Dans les lésions hautes (thoracolombaires et thoraco‐lombosacrées) la lésion du neurone moteur supérieur tend à se produire au‐dessus de la plaque tandis que dans les lésions plus basses, il peut survenir n'importe ou y compris dans la plaque elle‐même.—(3) La lésion du neurone moteur supérieur peut être liée à une anomalie primaire du développement mais il est plus vraisem‐blable de la relier à des modifications secondaires survenant avant, durant ou peu après la naissance.ZUSAMMENFASSUNGDie krankhaften Verdnderungen des Riickenmarks bei der MyelomeningoceleUm das Verhältnis der Myelomeningocele zu einer neurologischen Erkrankung der unteren Extremitäten zu klären, wurden 75 Kinder mit einer Myelominingocele in verschie‐dener Höbe kurz nach der Geburt und vor dem operativen Verschluß untersucht.Als Teil der eingehenden Untersuchung wurde eine Anzahl willkürlicher und unwill‐kürlicher Muskeln und die Reaktion jedes dieser Muskeln auf eine Stimulation der neuralen Schädigungsstelle untersucht. Auf Grund der durch diese klinischen und elektrodiagnostischen Untersuchungen gewonnenen indirekten Hinweise lassen sich die folgenden vorlaüfigen Schlüsse ziehen: (1) Die Lähmung geht bsi der Myelomeningocele eher auf eine Schadigung des oberen als des unteren motorischen Neurons zurück. (2) Bei hoch sitzenden Schädigungen (thoraco‐lumbäre und thoraco‐lumbo‐sakrale) kommt die Schädigung des oberen motorischen Neurons vorwiegend knapp über der Stelle der Schädigung vor, bei weiter unten liegenden Erkrankungen kann die Schädigung an anderer Stelle auftreten, zum Beispiel in der Hernie selbst. (3) Die Schädigung des oberen motorischen Neurons kann eine primäre Entwicklungsanomalie sein, wahrscheinlicher ist si
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1971.tb03290.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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2. |
A Biographical Sketch of an Infant |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 13,
Issue 1,
1971,
Page 3-8
CHARLES DARWIN,
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1971.tb03091.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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3. |
Visual Acuity of a National Sample (1958 Cohort) at 7 years |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 13,
Issue 1,
1971,
Page 9-14
Eva D. Alberman,
Neville R. Butler,
Mary D. Sheridant,
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摘要:
SUMMARYAn account is given of the results of Snellen tests on 14,197 children at the age of seven. 79 per cent had a visual acuity of 6/6 in both eyes, and in 96 per cent at least one eye had an acuity of 6/9 or better. The visual acuity in each eye was the same, or no more than one line different, in 96 per cent of the total sample surveyed, and in 98 per cent of the children who had never had a squint. 6 per cent of the children had been prescribed glasses at some time, but in only three‐quarters of these were the glasses available for the test. A comparison of unaided and aided vision in children with glasses showed that the proportion with 6/6 visual acuity in both eyes was increased from 45 per cent to 62 per cent after correction. The proportion of children in whom the unaided visual acuity was only 6/18 or less in the better eye, was reduced from 20 per cent to 4 per cent after correction with glasses.RÉSUMÉAcuité visuelle d'un échantillon national(1958Cohort) à 7 ansLes auteurs rapportent les résultats de tests de Snellen pratiqués chez 14.197 enfants de 7 ans. 79 pour cent ont une acuité de 6/6 pour chaque oeil et dans 96 pour cent des cas, un oeil a une acuité de 6/9 ou mieux. L'acuité visuelle est identique pour chaque oeil ou différente de moins d'un point pour 96 pour cent de l'échantillon total et pour 98 pour cent des enfants n'ayant jamais préssnté de strabisme. 6 pour cent des enfants avaient reçu une prescription de lunettes à un moment donné mais les lunettes n'ont été utilisables pour le test que dans trois quart des cas. Une comparaison de la vision non corrigée ou corrigee par lunettes a montré que la proportion d'acuité visuelle à 6/6 pour les deux yeux a augmenté de 45 à 62 pour cent après correction. La proportion des enfants portant des lunettes chez qui l'acuité visuelle était au maximum de 6/18 pour le meilleur oeil a été réduit de 20 à 4 pour cent après correction.ZUSAMMENFASSUNGSehschärfe mit sieben Jahren bei einer nationalen Untersuchung(1958Cohort)Es wird über die Ergebnisse von Snellen Tests bei 14,197 Kindern mit sieben Jahren berichtet. 79 prozent hatten eine Sehschärfe von 6/6 auf beiden Augen, und 96 prozent hatten mindestens auf einem Auge eine Schärfe von 6/9 oder besser. Bei 96 prozent aller untersuchten Kinder war die Sehschärfe in beiden Augen gleich oder nicht mehr als eine Zeile unterschiedlich, und 98 prozent hatten niemals geschielt. 6 prozent der Kinder hatten irgendwann Brillengläser verschrieben bekommen, aber nur drei Viertel davon hatten die Gläser beim Test dabei. Ein Vergleich der korrigierten mit den nicht korrigierten Brillenträgern zeigte, daß nach der Korrektur der Anteil mit einer Sheschärfe von 6/6 auf beiden Augen von 45 auf 62 prozent angestiegen war. Der Anteil brillentragender Kinder, bei denen die Sehschärfe im nicht korrigierten Auge nur 6/18 oder weniger betrug, wurde nach der Korrektur von 20 auf 4 prozent gesenkt.RESUMENAgudeza visual en una muestra national(1958Cohort) a los 1 anos de edadSe da cuenta de los resultados de los tests Snellen en 14,197 niños de 7 años de edad. El 79 por ciento tenían agudeza visual de 6/6 en ambos ojos y por lo menos en el 96 por ciento un ojo tenía una agudeza de 6/9 o aún mayor. La agudeza visual encada ojo era la misma o con una deferencia no mayor de una linea en el 96 por ciento de la muestra total estudiada y en el 98 por ciento de los niños que nunca habían sufrido estrabismo.Seis por ciento de los ninos habian llevado gafas en algún momento pero solamente en las tres cuartas partes de los casos pudieron examinarse las gafas en el momento de practicar el test. Una comparación de la visión con y sin ayuda en niños con gafas mostró que la proporción de los que tenían una agudeza visual de 6/6 en ambos ojos, aumentaban del 45 al 62 por ciento después de la corrección. La proporción de niños con gafas en los que la agudeza visual sin ayu da era sólo de 6/18 o inferior en el ojo
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1971.tb03026.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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4. |
GENETICS |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 13,
Issue 1,
1971,
Page 13-14
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1971.tb03071.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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5. |
CYTOGENETICS |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 13,
Issue 1,
1971,
Page 14-16
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1971.tb03072.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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6. |
The Pattern and Problems of Spina Bifida Cystica at Ibadan, Nigeria |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 13,
Issue 1,
1971,
Page 15-18
ADELOLA ADELOYE,
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摘要:
SUMMARYBetween 1964 and 1970, 105 Nigerian infants and children with spina bifida cystica were admitted to the University College Hospital, Ibadan. The disease is comparatively rare in Nigeria and its incidence in the population is not yet known. In hospital practice, which shows that spina bifida cystica is commoner in males than in females, the increase in the number of patients with this disease presents problems in management.RÉSUMÉDescription et problemès de spina bifida à Ibadan, Nigeria105 nourrissons et enfants Nigériens, atteints de spina bifida ont été admis entre 1964 et 1970 à l'University College Hospital d'Ibadan. La maladie est relativement rare au Nigeria et sa fréquence dans la population n'est pas encore connue. En pratique hospitalière, ou le spina bifida est plus fréquent chez le garcon que chez la fille, l'accroissement du nombre de malades atteints pose de gros problemes de traitement.ZUSAMMENFASSUNGDie Erscheinungen und Probleme der Spina bifida cystica in Ibadan, NigeriaZwischen 1964 und 1970 wurden 105 nigerianische Kinder mit Spina bifida cystica im University College Hospital, Ibadan, aufgenommen. Die Erkrankung ist in Nigeria vergleichsweise selten. Ihre Häufigkeit in der Bevölkerung ist noch nicht genau bekannt. Im Krankenhausbetrieb, der anzeigt, daß die Spina bifida cystica bei Knaben häufiger auftritt als bei Mädchen, stellt die zunehmende Anzahl von Patienten mit dieser Erkankung ein Pf
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1971.tb03291.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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7. |
EMBRYOLOGY&TERATOLOGY |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 13,
Issue 1,
1971,
Page 17-19
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1971.tb03073.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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8. |
Urinary 4‐Hydroxy‐3‐Methoxymandelic Acid (HMMA) Excretion in Infants with Spina Bifida |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 13,
Issue 1,
1971,
Page 19-26
A. J. BARSON,
J. S. HODGE,
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摘要:
SUMMARYThe urinary excretion of 4‐hydroxy‐3‐methoxymandelic acid (HMMA) in hydrocephalic infants with spina bifida below one year of age was approximately double that measured in normal infants and spina bifida infants without hydrocephalus, the differences in the mean values being highly significant (p<0.001). Children over one year of age with well‐controlled hydrocephalus had normal urinary levels of HMMA. It is suggested that a raised urinary HMMA content is a consequence of a persistently elevated intracranial pressure, which is reversible, and not necessarily a direct reflection of spina bifida or of an enlarged head circumference.RÉSUMÉL'excrétion urinaire de I'HMMA chez l'enfant hydrocéphale de moins d'un an porteur d'un spina bifida est apparue environ double de celle qui a été mesurée chez l'enfant normal ou chez l'enfant porteur de spina bifida sans hydrocéphalic; la différence entre les moyennes est hautement significative. Les enfants de plus d'un an avec hydrocéphalic bien stabilisée ont des taux urinaires de HMMA normaux. Il est suggéré que l'élévation de la concentration urinaire du HMMA est une conséquence de l'élévation persistante de la pression intra‐crânienne, qu'elle est réversible et pas nécessairement la traduction directe d'un spina bifida ou d'un tour de tête élargi.ZUSAMMENFASSUNGDie Ausscheidung der 4‐Hydroxy‐3‐Methoxy‐Mandelsáure (HMMA) im Urin war bei Kindern mit Spina bifida und Hydrocephalus unter einem Jahr ungefáhr doppelt so hoch wie bei normalen Kindern und bei Kindern mit Spina bifida ohne Hydrocephalus, wobei die Unterschiede zwischen den Mittelwerten hoch signifilcant waren. Kinder über ein Jahr mit gut kontrolliertem Hydrocephalus hatten normale HMMA‐Spiegel im Urin. Es wird angenommen, daß ein erhöhter HMMA‐Gehalt im Urin eine Folge des ständig erhöhten intracraniellen Druckes ist, der jedoch reversibel ist und nicht unbedingt eine direkte Folge der Spina bifida oder eines erhohten Schädelumfanges darstellt.RESUMENLa excreción urinaria de ácido 4‐hidroxi‐3‐metoximandélico (HMMA) en lactantes hidrocefálicos con espina bifida de menos de un año de edad fué aproximadamente el doble de las cifras encontradas en Iactantes normales o con espina bifida sin hidrocefalia, siendo las diferencias en los valores medios altamente significativas. Los niños de màs de un año con hidrocefalia bien controlada tenian un nivel urinario normal de HMMA. Se sugiere que una excreción urinaria elevada de HMMA es una consecuencia de una hipertensión endo‐craneana elevada, la cual es reversible, y no es necesariamente un ref
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1971.tb03292.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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9. |
DEVELOPMENTAL ABNORMALITIES |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 13,
Issue 1,
1971,
Page 20-31
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PDF (795KB)
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ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1971.tb03074.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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10. |
Atriotomy using the Holter Shunt in Hydrocephalus |
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Developmental Medicine&Child Neurology,
Volume 13,
Issue 1,
1971,
Page 27-32
J. B. BLAZÉ,
D. M. FORREST,
S. TSINGOGLOU,
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摘要:
SUMMARYA simple technique for direct insertion of the distal catheter of Holter shunts into the right atrium is described. Sixteen such operations have been performed since May 1966, without mortality. The operation was originally intended for use when the superior vena cava was obstructed, but has been so successful that two children have had primary insertions: clearly, it has advantages over azygos vein and extra‐vascular shunts. The diagnosis of occlusion of the superior vena cava from plain chest x‐ray and other radiodiagnostic procedures is described, and the design of catheters and the operative technique are discussed.RÉSUMÉAtriotomie avec shunt de Holter dans I'hydrocèphalicUne technique simple d'insertion directe du catheter distal d'un shunt de Holter à travers l'oreillette droite est présentée. 16 opérations de ce type ont été réalisées depuis mai 66, sans mortalité. L'intervention fut d'abord réservée aux cas ou la veine cave supérieure était obstmée, mais devant son succés, elle fut directement utilisée pour deux enfants; il est manifeste qu'elle présente des avantages sur les shunts extra‐vasculaires ou ceux de la veine azygos. Le diagnostic de 1'occlusion de la veine cave supérieure à partir de radios pulmonaires standards et d'autres precédés radiodiagnostiques est précisé. La forme des catheters ainsi que la technique opératoire sont discutées.ZUSAMMENFASSUNGAtriotomie mit dem Holter‐Shunt beim HydrocephalusEine einfache Technik der direkten Einführung des distalen Katheters in das rechte Atrium bei Holter‐Shunts wird beschrieben. Seit Mai 1966 wurden ohne Mortalität sechzehn derartige Operationen durchgeführt. Die Operation war ursprünglich für den Fall einer Obstruktion der Vena cava superior geplant, erwies sich jedoch als so erfolgreich, daß bei zwei Kindern eine primäre Einfuḧrung stattfand: Sie hat gegenüber den Shunts mit der Vena azygos und extravaskulären Shunts klare Vorteile. Die Diagnose einer Obstruktion der Vena cava superior auf Grund einer einfachen Röntgenaufnahme des Thorax und anderer röntgenologischer Untersuchungen wird beschrieben und die Form der Katheter und die Operationstechnik werden diskutiert.RESUMENAtriotomia utilizando el shunt de Holler en la hidrocefáliaSe describs una técnica simple para la inserción directa del cateter distal de los shunts de Holter en el atrium derecho. Desde Mayo de 1966 se han realizado 16 de estas operaciones sin mortalidad alguna. Originariamente la inserción se orientó en los casos de obstnicción de la vena cava superior, pero ha tenido tal éxito que a dos niños se les ha practicado primariamente esta inserción: presenta ventajas bien claras sobre los shunts que utilizan la vena azigos y los shunts extravasculares. Se describe el diagnóstico de la oclusión de la vena cava superior por medio de radiologia torácica corriente y otros procedimientos radiodiagnós
ISSN:0012-1622
DOI:10.1111/j.1469-8749.1971.tb03293.x
出版商:Blackwell Publishing Ltd
年代:1971
数据来源: WILEY
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