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A Follow‐Up Study of 91 Patients Operated on for Focal Epilepsy

 

作者: Ravi Bhatia,   Tormod Kollevold,   A. Portera Sanchez,   B. Reitter,  

 

期刊: Epilepsia  (WILEY Available online 1976)
卷期: Volume 17, issue 1  

页码: 61-66

 

ISSN:0013-9580

 

年代: 1976

 

DOI:10.1111/j.1528-1157.1976.tb03383.x

 

出版商: Blackwell Publishing Ltd

 

关键词: Follow‐up;Focal epilepsy;Brain surgery;Epilepsy surgery

 

数据来源: WILEY

 

摘要:

SUMMARYNinety‐one patients operated on for focal epilepsy between 1952 and 1973 have been followed regularly. Nontumoral lesions were found in 68 patients, and tumors in 23. Of the 50 patients without tumor who have been followed for more than 2 years, 30% were seizure‐free, 50% improved, while only 20% did not benefit from the operation. There was no operative mortality. Ventricular asymmetry in the pneumoencephalogram was associated with a better prognosis than when there was no or symmetrical enlargement. The time between the onset of seizures and the operation did not affect the prognosis, but early operation is important to achieve better and quicker rehabilitation. There was a positive correlation between the postoperative ECoG and EEG and the clinical results.RESUMENSe han observado con regularidad 91 enfermos operados de epilepsía focal. Se encontraron tumores en 23 pacientes y lesiones no tumorales en 68. De los 50 enfermos sin tumor y observados durante más de 2 años, 30% estaban sin ataques, 50% mejorados y solamente un 20% no se benefició de la intervención. No hubo mortalidad operatoria. La asimetría ventricular en la pneumoencefalografía se acompañó de mejor pronóstico que la simetría. El tiempo transcurrido entre el comienzo de los ataques y la intervención no alteró el pronóstico pero la operación precoz es importante para conseguir una mas rápida y mejor rehabilitación. Se encontró una correlación positiva entre el Electrocorticograma, el Electroencefalograma y los resultados clínicos.ZUSAMMENFASSUNGEinundneunzig zwischen 1952 und 1973 wegen fokaler Krampfanfälle operierte Patienten wurden regelmäβig nachuntersucht. Bei 68 Patienten waren nicht‐tumorbedingte Läsionen, bei 23 waren Tumoren gefunden worden. Unter jenen 50 Patienten, bei denen kein Tumor gefunden wurde und die länger als 2 Jahre kontrolliert wurden, waren 30% anfallsfrei, 50% gebessert und nur 20% ohne positiven Operationseffekt. Es gab keine operationsbedingten Todesfälle. Ventriculäre Assymetrie im PEG war mit einer besseren Prognose korreliert als symmetrische Befunde in der Luftfällung. Die Prognose wurde nicht beeinflusst durch das Zeitintervall zwischen erstem Auftreten der Anfälle und der Operation, jedoch erwies sich die frühzeitige Operation als wesentlich zur Erreichung besserer und rascherer Rehabilitation. Es bestand eine positive Korrelation zwischen dem postoperativen Elektrocorticogramm, dem

 

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